دیدار رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت با معاونت فرهنگی المصطفی

جلسه مدیران معاونت فرهنگی المصطفی با مدیران معاونت فرهنگی تربیتی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت که در سالن اتحاد این مؤسسه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی در این جلسه به توضیح فرآیند تشکیل این مؤسسه و تغییر و تحولات سال های اخیر آن پرداخت و افزود: مسئله شناسی از مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی صورت گرفته و مسائل محوری و راه حل ها ارائه شد.

وی ضمن بیان تفاوت های نظام آموزش های کوتاه مدت با نظام بلند مدت، نظام آموزش های کوتاه مدت را مستلزم دارا بودن قوانینی مجزا و متناسب با اقتضائات این نظام آموزشی دانست که در این زمینه لازم است آیین نامه ها و اسناد بومی سازی شود.

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی تأکید کرد: لازم است اقتضائات فرهنگی و تربیتی را احصا کرده و در این بخش ارائه دهیم تا نظام آموزش هاي کوتاه مدت المصطفی تدوین و بحث شود.

وی به فعالیت های قرآنی و تفسیری مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و ترجمه برنامه تفسیر مختصر و مفید قرآن به زبان های دیگر اشاره نمود که در راستای جهانی سازی معارف قرآنی پیگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی بر اهمیت فعالیت مؤسسه آموزش های کوتاه مدت با اعضای تشکل های فرهنگی المصطفی اشاره و تأکید نمود.

وی آموزش های کوتاه مدت را فرصتی برای جامعه المصطفی عنوان نمود و از معاونت علمی تربیتی درخواست کرد نماینده تام الاختیار این معاونت در کارگروه های پذیرش حضور داشته باشد و همچنین ایین نامه ها و مقررات فرهنگی تربیتی موجود در تصمیم در اسرع وقت در کارگروه ارائه گردد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی نیز با اشاره به تدوین نظام نامه تربیتی در المصطفی گفت: باید کارگروهی مشترک با مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی تشکیل شود تا جهاتی که جنبه اجرایی دارد؛ قابل پیاده سازی و اجرایی سازی باشد.

همچنین در این جلسه حجج اسلام آقایان رضایی مدیرکل دفتر فرهنگی، رفیعی مدیرکل دفتر امور قرآن و حدیث، اسماعیل خانی رئیس گروه تربیتی فرهنگی اجتماعی طلاب، شعبانی رئیس گروه مشارکت های اجتماعی و سازندگی و سنگی مدیرکل دفتر تربیتی در زمینه دوره های فرهنگی، قرآنی و بصیرتی و دوره های تربیتی به ایراد سخنرانی پرداختند.

اعضای شورای مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی نیز در این جلسه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.