نشست هم اندیشی برگزاری همایش حکیم فارابی

نشست هم اندیشی پیرامون فرایند شکل گیری همایش حکیم فارابی به میزبانی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان المصطفی برپا شد.

گفتنی است در این نشست که با حضور رئیس، معاونان و مدیران گروه‌های علمی تربیتی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان و نماینده منطقه ای المصطفی در آسیای مرکزی تشکیل شده بود، هم‌اندیشی در مورد برگزاری همایش بین‌المللی حکیم فارابی صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر آذریان، دبیر اجرایی همایش به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته پرداخت و اظهار داشت: در دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهوری قزاقستان در خرداد ۱۴۰۱، بر محوریت فارابی در ارتباط علمی، فرهنگی، اجتماعی و مردمی میان دو کشور تاکید شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه در وزارت خارجه جهت پیگیری فرمایش مقام معظم رهبری و تشکیل جلسات مختلف پیرامون آن، خاطرنشان کرد: گروه فلسفه اسلامی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان جامعة المصطفی در برگزاری همایش مشارکت داشت و ضمن برگزاری جلسه با مدیران مدارس و گروه‌های علمی مجتمع، این همایش بین المللی در شورای همایش‌های جامعةالمصطفی تصویب و ابلاغ شد.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی، نماینده المصطفی در آسیای مرکزی توضیحاتی درباره این همایش ارائه نمود و اظهار داشت: حکیم فارابی را می‌توان پل ارتباطی عمیق و پررنگ میان ایران و آسیای مرکزی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر گرجیان، دبیر علمی همایش نیز در سخنانی، فارابی را از الگوهای موفق سیاسی و اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: اگر فلسفه، ام العلوم است، باید وظیفه مادری خود را انجام دهد. وظیفه مادری فلسفه این است که از حالت انتزاعی صرف خارج شود و خود را در عرصه های مختلف علوم دیگر امتداد دهد..