مراسم گرامیداشت روز کارگر در مرکز خرید کوثر

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر، صبح امروز طی مراسمی از پرسنل و کارکنان مرکز خرید کوثر تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی در این مراسم با عرض تبریک به مناسبت این روز به همه خدمتگزاران در مجموعه مرکز خرید کوثر، اظهار داشت: عرصه کار شما خدمت به مردم است و تنها نباید به عنوان یک شغل به آن نگاه نمایید. البته صرف داشتن شغل نیز به لحاظ دنیوی و اخروی دارای منزلت فراوان است؛ اما شغل شما دارای هویت مردمی و واسطه گره گشایی از معیشت مردم و خدمت به خلق خداست.

وی ادامه داد: حضرت موسی کلیم الله(علیه السلام) در یکی از گفتگوهای خود از خدا سوال پرسید بهترین عمل مخلوق در قبال پروردگار چیست؟ خداوند خدمت به خلق برای رضای خالق را بهترین عمل ممکن برای بندگان خواند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با اشاره به سفارش بسیاری از بزرگان نسبت به خدمت به خلق، تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم در مرکز خرید کوثر سرمایه مهمی است که باید شکرگزار آن باشید.

وی مجموعه کوثر را دارای دو وجهه اقتصادی و فرهنگی دانست و ابراز داشت: این مجموعه باید به شکلی عمل نماید که مایه مباهات جامعةالمصطفی باشد و شیرینی یک فعالیت اقتصادی و الهی را به کام مردم بنشاند.

جانشین ریاست المصطفی تامین امکانات رفاهی و معیشت کارکنان مرکز خرید کوثر را از وظایف مهم هیئت مدیره این مجموعه برشمرد و تاکید کرد: با همدلی و هم افزایی همه اعضای این مجموعه با یکدیگر، انشالله برکات فراوان و افق های روشنی در برابر مرکز خرید کوثر قرار دارد.

فروشگاه کوثر به نام و متعلق به حضرت زهرا(س) است

گفتنی است در ابتدای این مراسم، رئیس هیئت مدیره کوثر نیز ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر طی سخنانی اظهار داشت: همه ما مشغول به کار هستیم اما کسی که کار خود را برای خدا انجام دهد؛ تمام زندگیش خدایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی اظهار داشت: در قرآن کریم ذکر شده است اگر در زندگی مبتلا به ترک واجبات یا آلوده به گناه هستیم؛ باید ابتدا به مال و طعام خود توجه نماییم. خداوند می فرماید “و کلوا من الطیبات و اعملوا صالحا”. روزی هر انسانی از ابتدا تا انتهای زندگی او مقدر شده است و این سهم با زیاده خواهی ما هیچ تغییری نمی کند.

وی اعمال انسان را تابع حلیت مال و طعام او دانست و تصریح کرد: حتی یک لقمه حرام مسیر زندگی انسان را عوض می نماید. رمز ثروتمندی معنوی و دنیوی، شکرگزاری است. باید قدردان نعمات خدا و کوچکترین خدمت دیگران به خود باشیم.

رئیس هیئت مدیره مرکز خرید کوثر ادامه داد: امام علی (علیه السلام) تمام آنچه در دنیا در اختیار انسان قرار گرفته است را امانت می خواند و باید بدانیم خداوند متعال از خیانت به امانت نمی گذرد.

وی ادامه داد: در روایات به خوش رویی در برخورد با مردم سفارش فراوان شده است. بسیاری از مشتریان کوثر به دلیل همین برخورد مناسب جذب مجموعه شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی با تاکید بر رعایت الزامات شرعی در فروشگاه کوثر، اظهار داشت: امام صادق(علیه السلام) می فرماید کسی که بار زندگی خود را بر دوش مردم می افکند؛ رانده شده از درگاه الهی است. مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود کار در جمهوری اسلامی را عبادت برشمرده اند. فروشگاه کوثر به نام و متعلق به حضرت زهرا(سلام الله علیها) است و تلاش کنید کار در این مجموعه را مانند عبادت گرامی بدارید.

حرکت رو به جلوی مرکز خرید کوثر

در ادامه مدیرعامل مرکز خرید کوثر نیز در سخنانی اظهار داشت: اعتقاد قلبی من این است که همه ما کارگران حضرت زهرا(سلام الله علیها) هستیم و هر قدمی در این خیمه برداشته شود؛ هم مورد عنایت صاحب آن است و هم می تواند ذخیره اخروی برای ما باشد.

وی با تاکید بر حرکت رو به جلوی مرکز خرید کوثر، تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که مجموعه کوثر را به جایگاه و منزلت اصلی آن برسانیم و این مهم تنها با همراهی و اهتمام شما عزیزان ممکن خواهد بود.

آقای حسینی نژاد در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه های در دست اقدام هیئت مدیره کوثر ارائه داد و خاطرنشان کرد: اگر از توسعه و رشد مجموعه باز بمانیم؛ در تامین خدمات بیشتر به منابع انسانی خود نیز به توفیق دست نخواهیم یافت.

مشاهده گزارش تصویری