توسط نمایندگی المصطفی در افغانستان برگزار شد:

نشست علمی نقد و بررسی بیع مصحف

نشست علمی نقد و بررسی بیع مصحف ( از کتاب محرمات علوم، اثر آیت الله اعرافی) به همت دانشکده علوم اسلامی به مناسبت هفته پژوهش در سالن دفاعیه دانشگاه بین المللی المصطفی (ص) – افغانستان برگزار گردید.

 

در نشست آقای محمد کریم امیری و آقای سید عبدالله حسینی منحیث ناقدان برنامه و آقای سید آقا حسن حسینی منحیث مقرر حضور داشتند.

این نشست با تلاوت قرآن کریم توسط آقای محمد علی فکرت آغاز گردید و سپس ناقدان برنامه نقد خود را از بیع مصحف کتاب محرمات علوم ابراز داشتند.

آقای محمد کریم امیری در مورد کتاب چنین گفت: این کتاب از لحاظ ساختار و فصل بندی ها دارای مشکلاتی است اما در مورد محتوا و نتیجه گیری کتاب به شکل عالی انجام شده است.

کارشناس دیگر برنامه آقای سید عبدالله حسینی در مورد کتاب نظریات خود را چنین بیان نمود: مفهوم شناسی در مورد مصحف قابل تامل بوده زیرا مصحف با کتاب خوب تبیین نشده است همچنان ایشان در مورد نکات قوت کتاب چنین گفتند: پیشینه کتاب ، تنایج بدست آمده قابل قبول بوده و کتاب دارای محتوای خوبی است و همچنان ادبیات امروزی کتاب یک مزیت به حساب می آید.

آقای سیدحسن حسینی نیز ابراز داشت: در مورد کلمه مصحف و واژه های مشابه واکاوی نشده و پیشینه فرافهی و هم پیشینه فقهی آن در نظر گرفته نشده است.