دیدار شماری از اساتید حوزه‌های علمیه هند با رئیس جامعةالمصطفی

شماری از اساتید حوزه‌های علمیه هندوستان با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با آیت الله دکتر عباسی دیدار کردند.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن خوشامدگویی به اساتید و فضلای هندی و گرامیداشت روز معلم، ابراز داشت: استاد مطهری شخصیتی مسئله شناس و آگاه به زمان بود که عمر خود را در راه تبیین مسائل روز به ویژه برای نسل جوان قرار داد. شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری هنگامی که خلاءها را مشاهده می‌نمایند، با ایثار و اخلاص به مناصب و جایگاه‌ها پشت کرده و به سراغ مسائل مورد نیاز جامعه می‌روند.

وی با اشاره به ایام سوگواری شهادت امام صادق(علیه السلام)، اظهار داشت: افتخار حوزه‌های علمیه اهل بیت (علیهم السلام) در ادوار مختلف، بهره‌مندی و میهمان شدن بر سفره معارف امام صادق(علیه السلام) است.

آیت الله دکتر عباسی حوزه‌های علمیه هندوستان را از قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین حوزه‌های علمیه مکتب اهل بیت(علیهم السلام) خواند و ابراز داشت: پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در هند هم پشتیبان حوزه های علمیه و منشا خدمات به اسلام بودند و امروز نیز حوزه‌های علمیه هندوستان از فعالیت علمی خوبی بهره‌مند هستند و باید تلاش نماییم هر روز به کمیت و کیفیت این حوزه‌ها افزوده شود.

وی حوزه‌های علمیه را پرچمدار گفتمان اخلاق، عدالت و یکتاپرستی در سراسر عالم خواند و گفت: این رسالت مقدس و الهی مطابق با هدف بعثت پیامبران و انبیاست. متأسفانه دنیای امروز از این جهت به شدت گرفتار مشکلات است و از وضعیت خوبی برخوردار نیست. در برابر دیدگان عالم، ده‌ها هزار انسان معصوم از جمله زنان و کودکان قربانی می‌شوند و صاحبان قدرت از ظالم حمایت می‌نمایند. در جهان امروز نظم ناعادلانه‌ای در عالم ایجاد شده است که تنها منافع گروه‌های سلطه‌جو و صاحبان قدرت و ثروت را تضمین می‌نماید.

رئیس جامعةالمصطفی، روایت صحیح گفتمان الهی توسط عالمان دینی را تنها راه نجات بشریت خواند و ابراز داشت: مسئولیتی که امروز بر عهده حوزه‌های علمیه و اساتید قرار دارد، بسیار سنگین‌تر از دوره‌های گذشته است. با این وجود اگر کسی در مسیر الهی حرکت نماید، بی‌شک هدایت و نصرت پروردگار همراه او خواهد بود و این وعده الهی از سنت‌های قطعی حاکم بر جهان است.

آیت الله دکتر عباسی پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را اصلی‌ترین حامیان آرمان آزادی فلسطین خواند و گفت: در زمانی که شاهدیم متأسفانه برخی دولت‌های اسلامی آشکارا یا در نهان، پشتیبان رژیم جنایتکار صهیونیستی هستند، فطرت و وجدان بشری در سراسر عالم بیدار شده است و ما افتخار داریم پرچمدار این رسالت جهانی هستیم.