سخنرانی رئیس المصطفی به مناسبت روز معلم در دانشگاه خوارزمی

مراسم گرامیداشت روز استاد در دانشگاه خوارزمی با سخنرانی آیت الله دکتر عباسی با حضور مدیران، استادان و پیشکسوتان این دانشگاه برگزار شد.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن تبریک روز استاد و گرامیداشت یاد شهید مطهری، شهید اندیشه، فکر و قلم خاطرنشان کرد: شاید مهمترین ویژگی شاخص و برجسته شهید مطهری، توجه به نیازهای فکری و معرفتی زمانه خودش بود. شهید مطهری درس خوانده حوزه‌های علمیه بود ایشان خود را وقف پاسخگویی به نیازهای معرفتی جامعه خود به ویژه جوانان و دانشجویان نمود.

وی در ادامه اظهار داشت: شهید مطهری همت علمی خود را به توسعه فلسفه اسلامی، پاسخگویی به شبهات فکری روزگار خود و توجه به قرآن پژوهی معطوف کرد.

آیت الله دکتر عباسی افزود: شهید مطهری کمتر از سه ماه از انقلاب اسلامی را درک کردند و فرصتی برای مسئله‌های روز ما نداشتند ولی بخش زیادی از آثار ایشان هنوز هم مسئله ماست به این دلیل که انقلاب اسلامی برای جامعه ما و کشور ما یک نقطه عطف تاریخی کم نظیر است.

وی عنوان کرد: در تاریخ تمدن پژوهی آخرین تمدن، تمدن امروزی است که با پیامدهای خاص خود از جمله کنار گذاشتن معنویت، محدود دیدن جهان هستی در ماده و اصل دانستن لذت و سود، آسیب‌های فراوانی داشته که شاهد آن هستیم. کشور ما جز محدود کشورهایی است که از استعمار محفوظ مانده‌ است .

رئیس جامعة المصطفی گفت: جهان ما در حال گذار تمدنی است، انقلاب اسلامی یک نقطه عطف جهانی است این چیزی است که تمدن سلطه‌جوی استعماری غرب از آن می‌ترسد و استادان ، دانشجویان و جوانان امروز ما باید بدانند در چه برهه حساس تاریخی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به موضوع جنگ غزه عنوان کرد: چهل هزار کودک و زن بی‌گناه جلوی چشم سلطه‌گران کشته می‌شوند و کشورهای سلطه‌جو در برابر این همه جنایت سکوت می‌کنند. ما در برابر این گونه حکومت‌ها قرار گرفته‌ایم و وظیفه ما بسیار سنگین و حساس است.

آیت الله دکتر عباسی با اشاره به آیه ۳۳ سوره مبارکه توبه که می‌فرماید: “اوست خدایی که رسول خود را به هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند.” اظهار داشت: این وعده تخلف ناپذیر خداست و شرط ان ایستادگی و مقاومت است و این معیار پیروزی است.