جلسه مشترک رئیس نمایندگی گلستان با مدیریت موسسه آموزش عالی الزهرا(س)

جلسه مشترک رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان با مسئولان موسسه آموزش عالی الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد.

در این نشست تعمیق همکاری های دوجانبه در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مورد تاکید طرفین قرارگرفت.

رئیس موسس عالی آموزشی الزهرا(س) در این جلسه ضمن خیر مقدم و تشریح اهداف علمي و تربیتی شهرستان خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) تحت اشراف آیت الله نورمفیدی در سال ۱۳۶۰ در جهت رشد اخلاقی و اسلامی خواهران در گرگان تاسیس و در سه مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری پذیرای طلاب خواهر می باشد.

وی همچنین ابراز داشت: موسسه آموزش عالی الزهرا (س) از همکاری دو نهاد علمی در تمام عرصه های اموزشی، پژوهشی و فرهنگی استقبال می نماید .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیز در این جلسه ضمن تشریح اهداف، سیاست ها و برنامه های جامعه المصطفی عنوان کرد: اصل برای جویای علم ، تحصیل است و عبارت “فارغ التحصیل” هیچ گاه برای جوینده دانش و علم معنی نخواهد داشت .

وی با اشاره به این مهم که دانش پژوهان دکتری در المصطفی علاوه بر تحصیل، امر تدریس را نیز عهده دار هستند ابراز داشت:دانشجوی موفق باید روحیه و انگیزه تحصیل، تدریس ، تحقیق ، تالیف و تبلیغ را دارا باشد و بتواند آموخته های خود را به روی کاغذ بیاورد و تبلیغ نماید .

حجت الاسلام حسینی هم چنین با اشاره به آیه شریفه “قد افلح من زکیها” افزود: طالب علمی موفق است که علاوه بر امور آموزشی و پژوهشی در عرصه فرهنگی نیز ممتاز باشد و از سه اصل تهذیب، توسل و توکل نیز بهرمند گردد.

رئیس نمایندگی گلستان در پایان ضمن تشکر از حسن میزبانی موسسه الزهرا (س) ، تاکید کرد: با انعقاد تفاهم نامه فیمابین این دو نهاد علمی امید می رود شاهد ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و پژوهشی باشیم.