امضای تفاهم نامه نمایندگی المصطفی و دانشگاه دولتی حسن سیک زیگنشور

تفاهم نامه همکاری میان نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در سنگال و دانشگاه دولتی بین‌المللی حسن سیک زیگنشور به امضا رسید.

در این دیدار که به میزبانی ریاست دانشگاه “حسن سیک” برگزار گردید، ابتدا پروفسور “محمدو باجی”رییس دانشگاه یادشده ضمن ابراز خرسندی از ایجاد زمینه همکاری این دانشگاه با جامعة المصطفی تصریح کرد: امروز برای ما روزی بسیار مبارک، به یاد ماندنی و مهم است چرا که موفق شدیم با امضای تفاهم‌نامه همکاری با جامعه المصطفی العالمية برای تبادل تجارب علمی میان دو مجموعه بین‌المللی، گامی دیگر برای رشد و گسترش بیش از پیش دانشگاهیان منطقه برداریم.

وی در ادامه به معرفی ظرفیت‌های این دانشگاه پرداخت و گفت: “دانشگاه بین‌المللی حسن سیک” در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده و هم اکنون دارای حدود ۷۵۰۰ دانشجو از سنگال و ۱۵۰ دانشجو از سایر کشورهای آفریقایی است که در رشته‌های مختلف علوم پایه، پزشکی، مهندسی و علوم انسانی و زبان مشغول تحصیل هستند.

همچنین “حسین اسدی” مدیر نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال ضمن معرفی این نهاد علنی بین‌المللی، با بیان خرسندی از آغاز همکاری میان دو مجموعه علمی بیان کرد: بحمدالله در ادامه روند ایجاد همکاری موثر میان جامعة المصطفی با مجموعه‌های علمی کشور سنگال، امروز افتخار داریم تا تفاهم‌نامه همکاری با یکی از دانشگاه‌های مهم بین‌المللی در این کشور را به امضا رسانده و به فضل الهی تعاملات آموزشی. پژوهشی و فرهنگی را آغاز نماییم. وی افزود: قطعا همکاری این دو مرکز مهم می‌تواند به رشد و توسعه علم و معرفت و فرهنگ در میان جوانان منطقه کمک نماید.

مدیر نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی در سنگال با تشکر از پروفسور ممدو باجی رئیس دانشگاه حسن سیک و اعضای هیأت علمی و اداری و دانشجویان این دانشگاه تاکید کرد: بحمدالله ساعتی پس از امضای تفاهم نامه، نخستین برنامه پژوهشی مشترک میان دو مجموعه در قالب نشست علمی برگزار خواهد شد و این امر، از جدیت طرفین برای همکاری عملی و موثر حکایت دارد.

در این دیدار که جمعی از استادان و مسؤولان دانشگاه زیگنشور و همچنین روحانیون و دانش‌آموختگان المصطفی در منطقه حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری با اعتبار پنج سال توسط رؤسای دو مجموعه به امضا رسید.