رئیس همایش 75 سال اشغالگری در فلسطین:

فرصت مناسبی برای ادای دین به مسئله فلسطین پدید آمده است

رئیس همایش 75 سال اشغالگری در فلسطین در دیدار اعضای کمیته برگزاری همایش با رئیس جامعةالمصطفی، برگزاری این همایش را فرصت مناسبی برای ادای دین به مسئله فلسطین دانست.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین بناری، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: مسئله فلسطین از سال ها قبل موضوع نخست جهان اسلام بود اما از زمان حادثه طوفان الاقصی، ضرورت توجه همه مسلمانان و به ویژه پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام)، بیش از گذشته اهمیت یافت.

وی ادامه داد: امروز فرصت مناسبی برای ادای دین به مسئله فلسطین پدید آمده است و جامعةالمصطفی رسالت مهمی در این عرصه برعهده دارد. در همین راستا مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی همایش ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین را طراحی نمود که مورد استقبال نهادهای مختلف حوزوی و دانشگاهی نیز قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین بناری با اشاره به دو هدف عمده همایش، ابراز داشت: هدف نخست تدوین مقالات و تولیدات علمی در زمینه مسئله فلسطین و هدف دوم گفتمان سازی و زنده نگاه داشتن مسئله فلسطین در نزد افکار عمومی و بهره برداری از فرصت مغتنمی است که در شرایط فعلی پدید آمده است.

رئیس همایش ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین، در پایان یادآور شد: تا کنون چهل نهاد حوزوی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور برای مشارکت در همایش اعلام آمادگی نمودند و برگزاری ۷۵ پیش نشست برای آن برنامه ریزی و بیش از ۵۰ پیش نشست نیز تا کنون برگزار شده است.