دیدار اساتید و مدیران حوزه های علمیه هند با آیت الله قمی

معاونان و مدیران حوزه های علمیه هندوستانی شرکت کننده در دوره ارتباطی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت، با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دیدار کردند.

آیت الله قمی معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در دیدار معاونان و مدیران مدارس حوزه های تحت پوشش جامعه المصطفی در کشور هندوستان شرکت کننده در دوره ارتباطی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این دیدار و گرامیداشت روز معلم و مقام شامخ شهید مطهری به تشریح شرایط منطقه ای و بین المللی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: روحیه مقاومتی که در جهان اسلام شاهد هستیم همه برگرفته از مفهوم و منطق قرآن است و همچنین عملیات موشکی ایران و شجاعت در ایستادگی در این مسئله نشان می دهد امروز دین و تشیع و جبهه مقاومت سرفراز هستند بنابراین پیچ تاریخی را به طور عینی مشاهده می کنیم.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: باید بررسی کنید در این شرایط چه کنیم تا از این شرایط استفاده بیشتری ببریم و برای ساخت تمدن اسلامی گام برداریم تا مسیر برای تحصیل و پیشرفت عمومی و تخصصی فراهم کنیم.

وی با تأکید بر فراهم سازی زمینه عزت مندی شیعیان گفت: اگر در ایران پیشرفت های نظامی و فناوری صورت می گیرد نقش اول را مقام معظم رهبری مدظله العالی و امام خمینی رحمت الله علیه داشتند و این مسائل را پیگیری کردند بنابراین جوانان شیعه باید در علم و فناوری رشد پیدا کنند.

آیت الله قمی خاطرنشان کرد: کار بزرگی می کنید که طلبه پرورش می دهید و بزرگترین خدمت را به تشیع می کنید بهترین کار تربیت است. برای طلاب الگو و اسوه باشید تا بتوان افرادی را تربیت کرد که در آینده سبب افتخار تشیع باشند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین شاکری نماینده جامعه المصطفی در کشور هندوستان ضمن معرفی افراد شرکت کننده در این دیدار اظهار کرد: حضور این افراد در ایران تعامل اطلاعاتی ایجاد می کند و اخرین وضعیت هندوستان را منتقل می کنند و بر همین اساس جلساتی با علما و مدیران مدارس و مسئولان نهادهای بین المللی برگزار می کنند.

وی در ادامه به تبیین فعالیت های نمایندگی المصطفی پرداخت و مشکلات طلاب فارغ التحصیل کشور هند و اهمیت زبان آموزی طلاب کشور هندوستان را تشریح نمود.

دیدار مدیران حوزه هند با آیت الله قمی