در پیش نشست علمی بررسی شد؛

وعده صادق، فصل جدیدی از اقدامات محور مقاومت علیه رژيم صهيونيستي

بیست نهمین پیش نشست همایش بین‌المللی ۷۵سال اشغالگری در فلسطین با موضوع «عملیات وعده صادق، فصل جدیدی از اقدامات محور مقاومت علیه رژيم صهيونيستي» در دانشگاه آیت‌الله بروجردی برپا شد.

در ابتدا دکتر رکابیان به پیامدهای وعده صادق پرداخت و در این خصوص اظهار داشت: عملیات وعده صادق، فصل جدیدی از اقدامات محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را گشوده و از این پس سبک نوینی از کنش آفندی محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بروز خواهد یافت.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در کمتر از ٧ ماه متحمل دو ضربه کاری شد که هر یک از حیث داخلی و خارجی، ترمیم‌ناپذیر هستند.

ارائه دهنده نشست ابراز داشت: نخستین ضربه، عملیات طوفان الاقصی بود که یک غافلگیری استراتژیک و شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بزرگ برای تل‌آویو محسوب می‌شد.

وی گفت: دومین ضربه اما حاصل ناتوانی و خطای محاسباتی سران اسرائیل در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران بود که درنهایت به عملیات نظامی بی‌سابقه و کم‌نظیر ایران علیه رژیم صهیونیستی منتهی شد. عملیات وعده صادق که با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی دستگاه‌های مختلف صورت گرفت و هم‌افزایی میدان و دیپلماسی را نشان داد، پیام‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه داشت.

دکتر رکابیان خاطرنشان کرد:‌جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تجاوز بە بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، تصمیم به اقدام تنبیهی علیه این رژیم گرفت و عملیات وعده صادق را در راستای دفاع مشروع و ارتقای سطح بازدارندگی، طراحی و اجرا کرد. درباره علت انجام عملیات وعده صادق باید به این نکته اشاره کرد که رویداد حمله به سفارت ایران باعث شد دوران صبر استراتژیک جمهوری اسلامی در برابر شرارت‌ها، اعمال خرابکارانە و تروریستی اسرائیل به پایان برسد و البته عصر جدیدی در منطقه آغاز شود که بر اساس آن، توازن وحشت و معادله بازدارندگی به کلی دگرگون گردد.

وی همچنین یادآور شد: آمریکایی‌ها که تهران را در پاسخ دادن بسیار جدی می‌دیدند، تلاش‌های گستردەای کردند که از طریق واسطه‌های مختلف، سطح اقدام ایران را تنزل دهند. اسرائیلی‌ها نیز ضمن ارسال پیام از طریق واسطه‌ها، ملتمسانه خواهان پاسخ سطح پایین ایران بودند. در عین حال رژیم صهیونیستی، دستور تخلیه سفارت‌های خود را صادر کرد؛ زیرا تصور می‌کرد سخت‌ترین پاسخ ایران، حمله به یکی از سفارت‌های خود باشد.

سخنران نشست گفت:‌ این جمله تاریخی پرمعنی و عمیقا استراتژیک رهبر معظم انقلاب که در اولین واکنش به عملیات «وعده صادق» فرمودند«موضوع اصلی ظهور و اثبات قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی است، نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که موضوع دست دوم و فرعی است»،

وی اظهارداشت: چراکه عملیات «وعده صادق» از یک طرف «چهره ستودنی از ملت ایران» در جهان را به نمایش گذاشت و «حیثیت ملت ایران» را در چشم دنیا برجسته کرد و از طرف دیگر دشمنان و در راس آنها آمریکا و اسرائیل را بشدت سردرگم و عصبانی و ناراحت کرده است، تاجایی که از مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی تا ABC News و BBC اذعان کردند «ایالات‌ متحده بر این تصور غلط تکیه کرد که رهبر ایران محتاط است و هرگز دستور حمله مستقیم به اسرائیل را نمی‌دهد، اما باید پذیرفت که شخص آقای خامنه‌ای با قاطعیت عمل کرد و قدرت ایران را به نمایش گذاشت و با علی رغم بیشترین تحریم‌های بین‌المللی، کاری کرد که همه اعراب با بیش از نیم میلیارد جمعیت در ۷۵ سال نتوانستند انجام دهند!

دکتر رکابیان همچنین تصریح کرد:‌ اکنون این تصور غلط آمریکا از قدرت ایران نیازمند ارزیابی مجدد است». این ظهور و بروز قدرت ایران در عرصه بین‌المللی همان «برد ژئوپلیتیک» است که در تحلیل تمام تحلیلگران و رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و سخنان مقامات رسمی و سیاسی جهان و حتی خود دشمنان ایران نمود پیدا کرد که از«ظهور طوفان‌الاقصی» تا «اثبات وعده صادق» به آن اذعان کرده‌اند که «با حمله ایران به اسرائیل، معادله قدرت دستخوش تغییر شد و بسیاری از مسائل را دگرگون کرد و امروز همگی باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسند…!». این به رسمیت شناختن و ظهور و اثبات قدرت ایران را هم می‌توان از سکوت سخنگوی کاخ سفید در برابر سؤالات خبرنگاران درخصوص قدرت ایران حس و هم می‌توان از عمق عصبانیت شبکه صهیونیستی اینترنشنال به خوبی درک کرد که گفت« وحشتناک و باورنکردنی است که مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می‌زنند و شعار مرگ‌ بر‌آمریکا می‌دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می‌برند»!

وی یادآور شد:‌ معنای سخن رهبرمعظم انقلاب در اولین واکنش رئیس‌جمهور فرانسه بعداز عملیات وعده صادق به آغاز تغییر نظم نوین جهانی تجلی پیدا کرد ، که اذعان می‌کند«اروپا باید واقعیت تغییر پارادایم در جهان و صحنه ژئوپولیتیک جدید را بپذیرد وگرنه رو به ‌فناست»! تاکنون براساس صدها دلیل مستند و قرائن موجود از جمله اذعان خود آمریکایی‌ها گفته بودیم که هژمونی آمریکا رو به افول است، اما حالا اروپایی‌ها هم اذعان می‌کنند که آنها نیز رو به افول هستند!

سخنران نشست در پایان اظهار داشت‌: روزی تئودور هرتزل پایه‌گذار رژیم صهیونیستی گفته بود «دولت یهود در فلسطین، قلعه اروپا در برابر آسیای وحشی است»! حال بعداز عملیات وعده صادق با برعکس شدن روند توازن قدرت، خاخام دولت صهیونیستی اسرائیل اذعان می‌کند«نمی‌دانیم از دست ایران به کجا فرار کنیم»!. با اثبات قدرت ایرانِ«قوی و مستقل»، این غربِ شکست خورده در دفاع از موجودیت اسرائیل است که از این به بعد باید هزینه‌های گزاف سیاسی، اجتماعی، نظامی، راهبردی و مالی این «قلعه»ای که می‌بایست مدافع آنها باشد، بپردازد.