برپایی محفل قرآن کریم در زنگبار + تصاویر

محفل قرآنی با حضور قاریان مطرح بین المللی از جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیمه خود مختار زنگبار توسط نمایندگی المصطفی در تانزانیا برگزار گردید.

در این محفل که با حضور علما، طلاب و علاقمندان در مسجد مغفره اهل سنت منطقه مچانگانی زنگبار برگزار گردید. بیش از ۴۰۰ نفر مخاطب قرآنی حضور داشتند.

در این برنامه در ابتدا ضمن خوش‌آمدگویی توسط امام این مسجد به قاریان و مهمانان این برنامه این اقدام را جهت ایجاد وحدت موثر دانست و آغاز مناسبی برای توسعه برنامه های قرآنی دانست و درخواست کردند که ما علاقمندیم برخی از طلاب خود را برای آموزش قرآن به مدرسه قرآنی شما اعزام کنیم. همچنین ایشان افزود ما بسیار علاقمندیم تا زبان فارسی را بیاموزیم و درخواست داریم تا برای شروع آموزش ابتدایی کتب های آموزشی زبان فارسی برای ما ارسال کنید.

اولین قاری این برنامه از جماعت اهل سنت منطقه زنگبار بود و در ادامه قاری نوجوان آقای یاسین غلامی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران به قرائت پرداخت و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.

به عنوان سومین قاری آقای دکتر سعید رحیمی نماینده جامعه المصطفی در ماداگاسکار آیات قرآن کریم را قرائت نمود که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

چهارمین قاری جناب استاد قاسم مقدمی از قاریان مطرح و بین المللی جمهوری اسلامی ایران بود که با تشویق حضار مواجه شد و در اواسط قرائت یکی از شیوخ اهل سنت به وجد آمد و اشعاری در مدح قرآن و پیامبر(صلی الله علیه و آله) خواند.

در انتها نیز مجدد تمام قاریان از جانب شیوخ اهل سنت مورد تشویق قرار گرفتند و به رسم یادبود عکس جمعی گرفتند.