آیین تشرف طلاب مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی به لباس روحانیت

همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و آغاز دهه کرامت، آیین تشرف به لباس روحانیت گروهی از طلاب مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی در این مراسم ضمن تبریک ایام ماه ذالقعده و آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: شهر قم همواره مورد توجه اهل بیت(علیهم السلام) بوده است و حضور حضرت معصومه(سلام الله علیها) در این شهر نیز به صورت تصادفی نیست.

وی با اشاره به روایاتی از اهل بیت(علیهم السلام) پیرامون جایگاه شهر قم، ابراز داشت: در روایات حتی پیش از حضور حضرت معصومه(سلام الله علیها)، از شهر قم و اهالی آن تجلیل شده است. این شهر محل زندگی و مدفن شخصیت ها و علمای بزرگی همچون زکریا بن ادریس، زکریا بن آدم، آدم بن اسحاق است که در قرن دوم و سوم هجری در قم حضور داشتند.

رئیس مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی، حضرت معصومه(سلام الله علیها) را از امامزادگانِ با ویژگی های منحصربه فرد خواند و خاطرنشان کرد: امامزاده ای که زیارت نامه آن از امام معصوم رسیده باشد، زیارت حرم ایشان مورد سفارش باشد، کرامات او توسط شخصیت های معتبر و مراجع عظام نقل شده باشد، مدفن تعداد زیادی از علما و مراجع تقلید در جوار حرم مطهر ایشان باشد و ده ها فضیلت دیگر، حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) را از سایر امامزادگان متمایز می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی در پایان با سفارش طلاب نسبت به اهتمام به زیارت حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)، اظهار داشت: شما طلابی که از نقاط مختلف عالم برای کسب علم و فضیلت چند سالی را میهمان حضرت معصومه(سلام الله علیها) و شهر مقدس قم هستید، باید هر لحظه از حضور در این شهر را قدر بدانید و از فیوضات حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(علیها السلام) که گره گشای بسیاری از مشکلات است، بهره مند شوید.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، تعدادی از طلاب مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی به لباس روحانیت مشرف شدند.