آیین دانش آموختگی فراگیران کالج اسلامی المصطفی در اوگاندا

چهارمين جشن دانش‌آموختگی کالج اسلامی المصطفی اوگاندا با اعطای گواهينامه پایان تحصيلات دانش‌آموختگان رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت حوزه عمومی، مطالعات اسلامی، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، تربیت معلم، خیاطی و طراحی لباس، هتل‌داری، تکنسین‌ برق و تکنسین مکانيک، برگزار شد.

در این مراسم که با حضور معاون آموزش، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جزایری، معاون آموزش جامعةالمصطفی به نمایندگی‌ از آیت الله دکتر عباسی به عنوان مهمان اصلی برگزار شد، یکصد و بیست و نه نفر از دانش‌آموختگان کالج اسلامی المصطفی در اوگاندا گواهینامه پایان تحصیلات خود را دریافت نمودند.

معاون نخست وزیر اوگاندا به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشت و مقامات‌ سیاسی دیگری از جمله تعدادی از مدیران کل وزارت علوم و نماینده شورای ملی آموزش عالی نیز حضور داشتند.

علاوه بر اعضای هیات امنای کالج، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران، سفیر سوریه و ونزوئلا و نمایندگانی از سفارت لیبی نیز حضور داشتند. پرفسور کاتارگه، رئیس دانشگاه کامپالا به همراه معاون هیات امنا و معاون آموزشی دانشگاه نیز در مراسم حضور یافتند.

در این برنامه تعدادی از سخنرانان به ظلم آشکاری که بر مردم فلسطین رفته و می‌رود اشاره کردند و نمایشگاهی نیز در حاشیه این برنامه، شامل تصاویری از شهدای غزه برپا شده بود.

توجه به آموزش‌های علمی کاربردی و توصیه به کارآفرینی به جای کاریابی، جزو تاکیدات مهمان ویژه مراسم بود.

همچنین توسعه فعالیت کالج المصطفی و برخوداری آن از مجموعه ساختمانی دائمی و ارتقای سطح آن به مرحله کارشناسی مورد تقدیر نمايندگان دولت اوگاندا قرار گرفت و اشاره شد با توجه به جمعیت هفتاد درصدی زیر سی سال کشور، بسیاری از جمعیت جوان، از تحصیل محروم هستند و سرمایه‌گذاری در این حوزه مورد نیاز و شایسته تقدیر است.

وی از کالج اسلامی المصطفی ضمن درخواست انتقال تجربیات ایران در زمينه آموزش‌های کاربردی به منطقه، توسعه زبان عربی را که اخیرا مورد توجه دولت قرار گرفته است را نیز خواستار شد.

معاون آموزش المصطفی نیز در سخنانی موفقیت انسان را در علاوه بر دانش، در گرو عقلانیت، معنویت و عدالت ارزیابی کرد.

نایب مفتی اوگاندا، جناب شیخ محمد علی وایصا نیز حامل سلام مفتی اوگاندا و آرزوی موفقیت برای دانش‌آموختگان و مدیریت کالج اسلامی المصطفی بود.

گفتنی است این برنامه توسط حدود بیست رسانه مختلف تلوزیونی و مجازی کشور، مورد استقبال قرار گرفته و پوشش خبری داده شد.