رئیس المصطفی در دیدار علمای حوزه علمیه نجف:

جهان اسلام تنها رقیب در برابر تمدن غربی است

گروهی از علما و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با آیت الله دکتر عباسی دیدار کردند.

آیت الله دکتر عباسی ضمن خوشامدگویی به علما و اساتید حوزه علمیه نجف و تبریک دهه کرامت، توضیحاتی را پیرامون جامعةالمصطفی العالمیه ارائه نمود و خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی نهادی دانشگاهی با هویت حوزوی است و میراث‌دار حوزه علمیه اهل بیت(علیهم السلام) به شمار می‌آید. این مرکز عضویت اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان را در اختیار دارد و هم اکنون ده‌ها هزار نفر از حدود ۱۳۰ملیت در این دانشگاه بین‌المللی به تحصیل علوم و معارف اهل بیت(علیهم السلام) اشتغال دارند.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به ارائه بیش از دویست رشته و گرایش در مقاطع مختلف توسط این مرکز دانشگاهی، خاطرنشان کرد: علاوه بر پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام)، فضای مناسب برای تحصیل برادران و خواهران اهل سنت نیز فراهم شده است که در کنار تحصیل دروس مذهب خود، به صورت مقارن با علوم و معارف اهل بیت(علیهم السلام) نیز آشنا می شوند.

وی ارائه شاخه‌های مختلف علوم انسانی با نگاه اسلامی را یکی از ویژگی‌های جامعةالمصطفی برشمرد و ابراز داشت: در کنار فعالیت‌های آموزشی، جامعةالمصطفی از دستاوردهای چشمگیری در عرصه پژوهش نیز برخوردار است که به صورت کتب و مجلات علمی به جامعه علمی عرضه می‌گردد.

آیت الله دکتر عباسی در ادامه به برخی راهبردهای جامعةالمصطفی اشاره نمود و تصریح کرد: اصل اول در جامعةالمصطفی، پاسخگویی به نیازهای فکری روز بشر در سطح جهانی بر اساس معارف اسلام ناب و اهل بیتی است. حتی دانش اصیل فقه، در قالب‌ها و تخصص‌های امروزی مانند فقه قضایی، فقه خانواده، فقه اقتصاد، فقه محیط زیست و… تعریف شده است تا این معارف در ساحت‌های زندگی بشر نمود یابد.

وی حفظ و اعتلای وحدت امت اسلامی را یکی از زیربنایی‌ترین راهبردهای المصطفی برشمرد و یادآور شد: در برابر این راهبرد وحدت محور، برخی مراکز علمی در کشورهای اسلامی به تفکر اختلاف و تکفیر دامن می‌زنند که بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق، با آسیب‌های فراوان از ناحیه این افکار تکفیری مواجه شده‌اند.

رئیس جامعةالمصطفی، فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام خواند و گفت: جامعةالمصطفی از لحاظ علمی نیز به این موضوع می‌پردازد و هم‌اکنون در حال برگزاری همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین است.

وی مسئله فلسطین و اشغالگری رژیم صهیونیستی را یک موضوع تمدنی دانست و تصریح کرد: امروز ما شاهد دوره گذار از تمدن مادی استعماری هستیم که طی سال‌های گذشته، بسیاری از کشورهای جهان را به سلطه خود درآورده است. رژیم صهیونیستی، پایگاه تمدن مادی استعماری در قلب دنیای اسلام است.

رئیس المصطفی جهان اسلام را تنها رقیب در برابر تمدن غربی دانست و گفت: امروز تنها اسلام عزیز است که نسخه بدیل در برابر تمدن سلطه‌جوی غرب را ارائه می‌نماید و به همین جهت، استعمارگران برای حفظ منافع نامشروع خود، رژیم صهیونیستی را در قلب جهان اسلام پدید آوردند.

آیت الله دکتر عباسی با اشاره به توطئه‌های تاریخی که منجر به شکل‌گیری رژیم منحوس صهیونیستی شد، ابراز داشت: آنچه در هفت ماه گذشته در فلسطین روی داد، حاصل اتفاقاتی است که از سال‌ها قبل از آن آغاز شد و امروز به یک رویارویی تمدنی مبدل شده است. جای خشنودی است که پرچم دفاع از کیان امت اسلامی، امروز در دستان پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) قرار دارد که در کنار برادران اهل سنت خود، در جبهه‌های مقاومت اسلامی در برابر سلطه‌جویان ایستاده‌اند.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان، علمیات وعده صادق را ضربه شستی برخاسته از اقتدار پیروان امیرالمومنین(علیه السلام) خواند که انشالله به زودی به پیروزی نهایی منجر خواهد شد.