به همت نمایندگی المصطفی در پاکستان برگزار شد؛

پیش کنفرانس همایش بین‌المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین

پیش کنفرانس همایش بین‌المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین با حضور صاحب نظران، اندیشمندان و نخبگان علمی، مذهبی و سیاسی پاکستان در سالن کنفرانس هتل اسلام آباد برگزار شد.

در این نشست صاحب نظران و کارشناسان مسائل راهبردی ابعاد مختلف اوضاع سیاسی، اقتصادی و نظامی جهان پس از عملیات های طوفان الاقصی و وعده صادق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سرتیب دکتر محمد خان، استاد برجسته مدیریت استراتژیک و روابط بین الملل دانشگاه دفاع ملی پاکستان در سخنانی اظهار داشت: اساس رژیم صهیونیستی پس از عملیات وعده صادق به طور کامل شکسته شده است. بر خالف تصور نادرست دولتمردان کشورهای اسلامی، اسرائیل از هر نظر در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارد.

وی افزود: ارتش اسرائیل به جز کشتن کودکان دیگر توانایی جنگ میدانی را ندارد. اگر همه کشورهای اسلامی فقط ۱۰ درصد از رشادت های ایران را خرج کنند، اسرائیل روی این کره خاکی وجود نخواهد داشت.

آقای پروفسور شهزاد شام، رئیس گروه مطالعات سیاسی امور خاورمیانه مؤسسه مطالعات سیاست اسلام آباد نیز بر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در مسائل جهان اسلام و همچنین در مسئله فلسطین تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسائل جهان اسلام نقش محور ی دارد. ایران می تواند نقش اصلی را در ایجاد یک بلوک جدید سیاسی، اقتصادی و دفاعی ایفا کند. دیر یا زود بلوک جدیدی متشکل از چین، پاکستان، ایران، افغانستان، ترکیه، روسیه، مالزی و … شکل خواهد گرفت.

دکترآصف لقمان قاضی دبیر سیاست خارجی حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز تاکید کرد که مردم پاکستان تمام قد در دفاع از فلسطین و جبهه مقاومت ایستاده‌اند و ما هرگز تسلیم پروژه شیطانی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهیم شد.

آقای دکتر عبد الباسط مجاهد تحلیلگر سیاسی، استاد دانشگاه علامه اقبال گفت: اسرائیل با وجدان جهانیان روبرو شده است. امروز اسرائیل حتی در میان قوم یهود نیز منفور است.

آقای عبدالله حمید گل، تحلیلگر مسائل راهبردی به عنوان سخنران تصریح کرد: تا شش ماه پیش اسرائیل یک ابر قدرت پوشالی بود، اما اکنون مطمئن هستیم که اسرائیل از تار عنکبوت ضعیف تر است. آنچه در دنیای غرب بویژہ در آمریکا و اروپا شاهد آن هستیم، کمتر از معجزه نیست و این اثر خون های ناحق است که در غزه ر یخته شد.

سرکار خانم دکتر نازیه یونس نویسنده فعال حقوق بشر استاد دانشگاه گفت؛ نظرسنجی ها در کشورهای عربی نشان می دهد که شهروندان تا ۹۰ درصد از دولت خود متنفرند. همچنین، در کشورهای غربی با وجود سلایق مختلف، اکثریت قریب به اتفاق شهروندان کشورهای اروپایی مخالف سیاست های کشورهای غربی در قبال فلسطینی ها هستند۔ این یک پدیده جدید ی است، نمی توان به سادگی از آن گذشت.

دکتر عمر ریاض عباسی، کارشناس مسائل بین الملل و استاد دانشگاه نیروی دریایی ارتش گفت: برخی از کشورهای اسلامی به اسلام و امت اسلامی خیانت کرده اند، در حالی که حتی آب به رو ی بچه های غزه بسته شده است. این کشورها با تجارت میلیاردی تنفس را برای اقتصاد در حال مرگ رژیم صهیونیستی فراهم می کنند.

آقای دکترعبد الواسع، عضو اتقاق فکر IPCI در سخنانی ابراز داشت: ایران توان دفاعی اسرائیل و متحدان منطقه ای و بین المللی آن را در جریان عملیات وعده صادق ارزیابی کرده است. رسیدن موشکهای ایرانی به هدف با شکستن تمامی موانع دفاعی نشان می‌دهد که نیروهای مقاومت تعادل دفاعی و نظامی جهانی را که شکستن آن تا دیروز غیرممکن می‌دانستند، را برهم زده‌اند. امروز معادالت دفاعی و سیاسی کامال به هم ریخته‌ است و این بزرگترین دستاورد نیروهای مقاومت است۔