دانش آموخته جامعةالمصطفی:

امروزمرگ بر اسرائیل به یک شعار جهانی تبدیل شده است

دانش آموخته پاکستانی و استاد جامعه المصطفی العالمیه در هفتمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در جمع اندیشمندان و شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی جهان اسلام سخنرانی نمود.

وی با اشاره به سالروز ورود امام راحل(قدس سره) به حسینه جماران، خاطرنشان کرد: امروز شعار مرگ بر اسرائیل، ک شعار جهانی شده است و در دانشگاه های امریکا،اروپا و کشورهای دیگر در جریان است و حتی در برخی کشورها مردم ظلم ستیز شعار مرگ بر اسرائیل را می زنند.

حجت الاسلام بشوی ادامه داد:  پاکستان اولین کشوری است که بعد از این مرگ بر اسرائیل را به سر دادند. امروز شیعیان پاکستان بابصیرت،جرأت و خودباوری رسیده و در عرصه های مختلف سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی حضور فعال و پر رنگ دارند همه ی این حرکت ها مدیون رهنمودهای امام راحل و انقلاب اسلامی ایران است.شیعیان پاکستان رهبری باشهامت همچون عارف حسین الحسینی را داشت که تحول بسیاری را بوجود آورد ایشان با نام حزب الله تأسیس نکرد اما حزب الله فکری و عملی را بوجود آورد و برای شیعیان پاکستان خیلی خیلی زحمت کشید و خود بدرجه رفیع شهادت رسید و بعداز شهادت ایشان امام خمینی رحمه‌الله علیه به ملت پاکستان پیام داد که من از فرزند عزیز خودم جدا شدم.

وی در ادامه گفت: امروز شیعیان پاکستان با شیعیان انگلیسی روبرو است اما شیعیان با أهل بیت و با انقلاب وفادر هستند تا سرحد شهادت ایستاده اند.از اتوبوس ها بجرم شیعه بودن چقدر شیعه کشته شدند اما باز از اهداف بلند عاشورایی و مکتب غدیر عقب نماندند شهادت رمز پیروزی و بقای امت است. ما نگران انقلاب از داخل ایران هستیم .مثالی عرض کنم ماهی تا وقتیکه در آب است قدر آب را نمی داند اما وقتی که از آب بیرون شود قدر آب را می داند اما دیگر فایده ندارد دیگر منتظر مرگ باشد این انقلاب بزرگ را امام آورد شخصیتی که مافوق زمان و مکان است و نخبگان هزاران کیلومتر از شخصیت امام فاصله دارند.

سخنران نشست ابراز داشت: تاثیر دیگر انقلاب نزدیک نمودن شیعه با اهل سنت بود که اصل وحدت را در پاکستان زنده کرد و طوری تحول آفرید که قبل از انقلاب شعیان نوعی انزوا زندگی می کرد و هویت خود را ظاهر نمی کرد اما بعداز انقلاب دیگر شعیان اعتماد نفس را پیدا کرد در مساجد و اجتماعات بزرگ اهل سنت ما سخنرانی می کنيم و ائتلاف سیاسی و مذهبی تشکیل می دهیم و در زمینه های مختلف با برادران اهل سنت تعامل بسیار مطلوبی داریم شعیان پاکستان درهمه میدان ها حاضر شدند امروز ما در مجلس سنا،مجلس ملی،مجالس ایالت های پاکستان نماینده داریم و چند سال قبل در ایالت گلگت بلتستان دولت تشکیل دادیم.

دانش آموخته المصطفی خاطرنشان کرد: مصادیق فرهنگی دیگر همچون احیاءنماز جمعه،برپایی دعای کمیل و ندبه و کارهای دیگر فرهنگی از برکات انقلاب است که در پاکستان زنده زنده شد و گسترش یافت.در این مراسم که در حسینیه جماران تهران برگزار شد سخنرانانی از کشورهای پاکستان ،ایران،عراق،بحرین،آذربائیجان و افغانستان نیز حضور داشتند.