برگزاری یادمان شهادت رئیس جمهور در عراق

مجلس ترحیم و یادمان شهدای خدمت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان، آیت الله آل هاشم و دیگر همراهان شهیدشان در محل نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در عراق برگزار گردید.

در این مجلس که در مقر نمایندگی المصطفی واقع در کاظمین برگزار گردید، مدیران و اساتید و طلاب مدارس جامعه المصطفی (در بغداد و کاظمین و کربلا) اعم از برادر و خواهر حاضر شدند.

ضمنا همسایگان، شخصیتهای سیاسی عراقی، نیروها و فرماندهان مقاومت، اساتید دانشگاه های مختلف بغداد، برخی پژوهشگران و نویسندگان از دیگر مهمانان این مجلس بودند که ضمن عرض تسلیت به نماینده جامعه المصطفی، خواهان ابلاغ مراتب تاثر و تسلیت خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران بودند.

در این مجلس سه نفر از طلاب جامعه المصطفی که دارای مقام برتر در مسابقات سراسری قرآن المصطفی در عراق بودند به تلاوت قرآن پرداختند و سپس حجت الاسلام والمسلمین حسین اللامی، مدیر مدرسه امام هادی (علیه السلام)، از مدارس تحت اشراف نمایندگی در منطقه الحسینیه بغداد، به سخنرانی پرداخت.

وی در سخنرانی خود ضمن تبیین مقام شهید و شهادت و جهاد اصغر و اکبر به وظایف حوزه های علمیه و فرهیختگان جامعه در نشر مفاهیم انقلاب اسلامی و گفتمان امام راحل قدس سره در باب شکل گیری مقاومت جهانی حق علیه ُ باطل اشاره کرد و ضمن تفسیر آیه ۲۳ سوره احزاب، مفاهیم مختلف مستخرج از این آیه شریفه را بر مراحل و مقاطع مختلف زندگی شهیدان آیت الله رئیسی و دکتر عبداللهیان تطبیق داد و از نقش جمهوری اسلامی ایران در تاسیس حکومت تمهید ظهور حضرت صاحب الزمان(ارواحنا فداه) سخن راند.

سپس یکی از طلاب جامعه المصطفی به ذکر مصیبت پرداخت و روضه حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) را برای حاضران بیان کرد که تسلای خاطر دلهای سوخته و قلب های مصیبت دیده آنان گردید و فضای معنویت و اشک و آه را دو چندان ساخت.

در پایان، یکی دیگر از طلاب جامعه المصطفی در عراق، چند دقیقه در مصیبت های اهل بیت (علیهم السلام) به سینه زنی پرداخت و حاضران به صورت ایستاده با یادآوری مصائب ائمه معصوم (علیهم السلام) بر سینه زدند.

این برنامه پیش از اذان ظهر به پایان رسید و حاضران با تودیع میزبانان و عرض تسلیت مجدد، از جامعه المصطفی خارج شدند.