مراسم یادبود شهدای خدمت در تانزانیا

مراسم تجلیل و بزرگداشت شهدای حادثه دردناک شهادت شهدای خدمت در نمایندگی جامعه المصطفی تانزانیا برگزار شد.

در این مراسم یادبود سفیر جمهوری اسلامی ایران حسین الوندی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دکتر معارفی، رئیس مرکز ادیان تانزانیا شیخ الهادی موسی سالم، رئیس شیعیان بومی تانزانیا شیخ حمید جلالا، نماینده مرکز بلال مسلم میشن شیخ مصبح، مدیران مدارس علوم دینی، شیوخ و بزرگان اهل سنت و شیعه، اساتید و طلاب علوم دینی اعم از برادر و خواهر بیش از ۵۰۰ نفر حضور داشتند.

در این مراسم به ترتیب نماینده منطقه‌ای المصطفی حجت الاسلام و المسلمین تقوی، شیخ عبد الماجد به نمایندگی از اساتید و دانش آموختگان المصطفی، رئیس مرکز ادیان تانزانیا شیخ الهادی موسی سالم، رئیس شیعیان بومی تانزانیا شیخ حمید جلالا، نماینده بلال مسلم میشن شیخ مصبح به ایراد سخنرانی پرداختند.
همچنین در این مراسم کلیپ‌هایی به این مناسبت برای جمعیت پخش شد و طلاب واحد برادران و خواهران نیز سرود‌هایی مناسبتی اجرا کردند.

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین تقوی نماینده منطقه ای جامعه المصطفی در بخشی از سخنان خود بیان داشت: با تعلم فراوان شهادت عالم متقی شجاع ، مردم دار، ساده زیست و شخصیت برجسته حوزه و دانشگاه شهید آیت الله رئیسی یاور آزادیخواهان جهان که عمر شریف و با برکت خود را وقف ترویج معارف الهی نموده است این جلسه فاخر را برگزار نمود. همچنین یاد و خاطره وزیر محترم خارجه جمهوری اسلامی شهید امیر عبداللهیان ، آیت الله آل هاشم و استاندار فقید تبریز را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در روز گذشته نسبت به رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران بیان فرمودند که از دست دادن رئیس جمهور جامع الاطراف سخت است آن شهید مسئولی کارآمد و با کفایت، صمیمی و جدی و برادر بسیار خوب بود تعابیر مقام معظم رهبری نسبت به آن شهید والا مقام تعابیری زیبا و کمتر نسبت به دیگران بکار برده است.

نماینده المصطفی به چند ویژگی آن شهید والامقام اشاره نمود وبیان داشت: آن شخصیت خود را سرباز دین و انقلاب اسلامی و سرباز و مخاطب همه فرمایشات رهبری معظم انقلاب می‌دانست رضای خداوند را در نظر داشت نه رضای خودش را در واقع ترک منیت برجسته‌ترین ویژگی شخصیت آن شهید و شهدای گرانقدر حادثه اخیر بوده است ولایت مداری، صداقت، سلامت عدالت خواهی ، توجه به محرومان، ساده زیستی ، مردم داری تلاش شبانه روزی برای مردم از جمله ویژگی‌های شخصیتی آن شهید عزیز بود. تقوای سیاسی یکی از ویژگی‌های آن شهید بزرگوار بود رئیس جمهور فقید به صراحت می گفت از من هیچ حرف اختلاف افکنی نخواهید شنید.

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر شهادت آن شهید و شهدای گرانقدر حادثه اخیر و به ویژه وزیر محترم خارجه، آیت الله آل هاشم واستاندار فقید تمام دنیا و آزادی‌خواهان جهان را به بهت فرو برد. پیغمبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: “الخلق عیال الله فاحب الخلق الی الله من نفع عیال الله واخل علی اهل بیت سرورا” همین حب در نهایت می شود ان “الذین آمنوا وعملوالصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا” لذا افتخار ملت ایران شهدایی چون شهید رجایی، شهید باهنر، مطهری، بهشتی ،سردار سلیمانی‌ها و رئیسی و امیر عبداللهیان‌هاست.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکسی به همین مناسبت برگزار گردید که مورد بازدید عموم قرار گرفت و جمعیت عکس‌های یادگاری گرفتند.

همچنین در حاشیه برگزاری این برنامه به رسم همدردی و یادبود تعداد ۵۰ نفر از میهمانان شرکت کننده در مراسم با اهدای خون ارادت خود به شهدای حادثه اخیر را نشان دادند.