برگزاری سلسله نشست های عقیدتی در ماداگاسکار

سلسله نشست های عقیدتی ویژه دانش آموزان مدرسه ثقلین نمایندگی جامعة المصطفی‌ العالمیة در مسجد الزهرا (سلام الله علیها) شهر ماژونگا برگزار شد.

مدیریت منطقه ای جامعة المصطفی العالمیة در ماداگاسکار با هدف آشنایی دانش آموزان مدرسه ثقلین المصطفی در شهر ماژونگا، سلسله نشست های عقیدتی با موضوعات مختلف را در مسجد الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند که این هفته با موضوع «امام شناسی» بوده است.

در این برنامه استاد بدرالدین به موضوع امامت بعنوان رهبری جامعه اسلامی و جانشینی پیامبر اکرم (ص) در امور دینی و دنیوی اشاره کردند. ایشان اظهار داشتند که آموزه امامت از اصول مذهب شیعه می باشد و اهمیت آن نزد شیعیان باعث شده که آنان امامیه لقب گیرند. در آموزه‌های شیعه، پیامبر اکرم (ص) از ابتدای دوران رسالتش به معرفی جانشین خویش و امام مسلمانان پس از رحلت خود، اهتمام داشتند و در روایات مختلف از جمله حدیث منزلت به این موضوع اشاره کردند.

از جمله مهم ترین فلسفه وجودی امامت نزد شیعه، حفظ دین اسلام، تبیین صحیح معارف دینی با هدف هدایت انسان‌هاست و در صورت عدم وجود امام بر روی زمین، هدف اصلی پیامبران که هدایت مردم است، ناقص می شود.