آیین ختم قرآن کریم و بزرگداشت شهدای خدمت در نمایندگی سنگال

این آیین به منظور اهدای تلاوت آیات نورانی قرآن به ارواح طیبه شهیدان سرافراز خدمت، حضرات آیات رئیسی، رئیس جمهور، آل هاشم امام جمعه تبریز و آقایان دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار موسوی سرتیم محافظان و اعضای کادر پرواز و پاسداشت خدمات آنان، با حضور طلاب، استادان و میهمانانی از مبلغان و ائمه جماعات در محل ساختمان شماره ۲ نمایندگی منطقه‌ای سنگال برگزار گردید.

در این مراسم که علاوه بر کاردار سفارت عراق، سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، مدیر عامل شرکت سنیران اتو، جمعی از ایرانیان و شیعیان لبنانی مقیم سنگال هم حضور داشتند، پس از تلاوت قرآن کریم توسط یکی از طلاب جامعه و قرائت جمعی سوره مبارکه یاسین، “شیخ خلیل الرحمن سی” به نمایندگی از استادان جامعه و مبلغان دینی سنگال به ایراد سخن پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و حوزه‌‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و ملت شریف و مقاوم ایران اسلامی، تصریح کرد: ملت ایران با پیروی از ولایت در طول تاریخ انقلاب نشان داده است که این حوادث هرچند تلخ و جانسوز، اراده‌اش را برای پیشرفت در مسیر اهداف و آرمان‌های اسلامی خود از جمله دفاع از مظلوم استوارتر خواهد کرد.

در ادامه شیخ “یاسین فال” از مبلغان اهل‌بیت علیهم‌السلام در سخنانی با اشاره به مسؤولیت الهی انسان در برابر خالق و مخلوق، شهیدان خدمت را از مصادیق بارز عمل مخلصانه به مسؤولیت الهی تا پای جان برشمرد و با قرائت بخش‌هایی از مقتل و ذکر روضه شهدای کربلا، حال و هوایی معنوی به مراسم بخشید.
سپس “مرتضی سیسه” به نمایندگی از طلاب و دانش‌پژوهان المصطفی شعری را در مصیبت شهادت شهیدان خدمت -که از سوی “صالح امباکی” از طلاب سنگالی جامعة المصطفی در قم سروده شده است- قرائت نمود.

“حسن عسگری” سفیر ج.ا.ا در سنگال نیز در سخنانی با تقدیر از برگزاری مراسم، تاکید کرد: رئیس جمهور و وزير امور خارجه ایران شهدای خدمت و مقاومت هستند و تمامی این شهیدان در عین خدمات ارزشمند به مردم، از ویژگی‌های اخلاقی فردی و حسن سلوک اجتماعی والایی برخوردار بودند. وی در ادامه خاطراتی از شهید امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر اخیر وی به گامبیا بیان نمود و از طلاب جوان خواست تا در کنار تحصیل علم در کسب سجایای اخلاقی و خدمت به مردم کوشا باشند.

پس از وی “محمد خلف الداهری” کاردار سفارت عراق در سنگال نیز در سخنانی با تجلیل از مقام شهدای خدمت، علو درجات آنان را از خداوند مسألت نمود.

در انتهای این برنامه “حسین اسدی” مدیر نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال با قدردانی و سپاسگزاری از حضور تمامی شرکت‌کنندگان در این مراسم، بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد شهدا تاکید نمود.

این آیین که با پخش نماهنگ، تصاویر زیبا و منتخب هنری و همچنین فیلم بخش‌هایی از مراسم تشییع شهدای خدمت در تبریز، قم و تهران مزین شده بود، با قرائت جمعی سوره‌های حمد و فجر به پایان رسید.