رییس جامعةالمصطفی خراسان در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت:

شهید رئیسی مایه مباهات و افتخار مکتب امام و انقلاب و حوزه‌های علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح در مراسم‌ گرامیداشت شهید رئیسی و همراهانش گفت: شهید آیت‌الله رئیسی دارای توفیقات ممتازی در میدان‌های مدیریت، خدمت، فرهنگی، دیپلماسی اقتصاد بود و اقدامات ارزنده‌ای انجام داد و این افتخار یک شاگرد مکتب انقلاب و شاگرد مکتب حوزه‌های علمیه و امام راحل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی خراسان در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، اظهار داشت: این عزیز که با عنوان شهید خدمت و خادم‌الرضا نام گرفت، جان خود را در مسیر مکتب و خدمت به محرومان هدیه کرد. او یک شهید امام رضایی بود و مجلس او نیز با ذکر نام‌امام رضا علیه السلام مقارن شد. البته باید راه وسیره آن شهید عزیز همواره مورد توجه ونصب العین همه ما باشد که به چند ویژگی ارزشمند آن شهید خدمت اشاره می کنم .

عدالت‌محوری و فسادستیزی شهید جمهور

این شهید از روزی که در قوه قضائیه بود، برای گسترش عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد قدم‌های بزرگی برداشت. حقیقتا عدالت‌محوری، فسادستیزی و خدمت به توده‌های محروم مردم، شعار این بزرگوار بود و در این راه نیز از هیچ خطری نهراسید و رهبر معظم انقلاب در پیام خود به این موضوع اشاره فرمودند.

▫️رئیس نمایندگی المصطفی‌ در خراسان گفت: در واقع او با شجاعت در مقابل فساد ایستاد و بدون هیاهو و کارهای تبلیغاتی به میدان آمد و در کمال آرامش تمام همت خود را توسعه عدالت قرار داد.

تحول آفرینی وشکوفایی اقتصادی

حجت‌الاسلام صالح خاطرنشان کرد: در طی سه سالی که ایشان ریاست جمهوری را بر عهده داشت تحولات عظیمی آغاز شد و مردم بعد از دوره ریاست جمهوری رهبر انقلاب که آن دوران پر افتخاری بود و پس از آن نیز دوران شهید رجایی عزیز ما، دیگر دورانی به شکوفایی دوران کوتاه شهید رئیسی دیده نشد که مردم طعم خدمت بچشند. این بزرگوار می‌توانست در محل کار وپشت میز خود بنشیند اما ایشان روزهای جمعه هم در حال سر و کار و خدمت به محرومان بود.

روحانیت باید روحیه خستگی‌ناپذیری را سرلوحه خود قرار دهد

وی اظهار داشت: ما روحانیت باید مردمی بودن، روحیه خدمت جهادی و خستگی ناپذیری را شعار خود قرار دهیم. امروز در میدان تحصیل وکسل علم باید اهل مطالعه، و تحقیق وتتبع عمیق باشیم و با روحیه‌ای خستگی ناپذیر در حال تولید علم باشیم و امروز این موضوع باید در همه عرصه‌های زندگی اعم از تبلیغ، تحصیل، ارائه معارف الهی، به مردم نگاه مادی نداشتن، نگاه کسب آوازه نداشتن، خالصانه خدمت کردن ظهور و بروز داشته باشیم .

ولایت‌مداری شهید خدمت

وی تصریح کرد: اما نکته دیگر نیز بحث ولایتمداری این شهید والا مقام است که در واقع بخشی از موفقیت ایشان مانند شهید سلیمانی در همین تبعیت و هماهنگی با مقام ولایت بود و این همان روحیه ولایت‌مداری و تبعیت از ولایتی است که از مکتب اهل بیت(ع) آموخته ایم.

رئیس نمایندگی المصطفی خراسان عنوان کرد: از این‌رو ما باید روح انقلابی بودن، خود را پیرو ولایت فقیه دانستن، اندیشه رهبری را ترویج دادن، از این اندیشه دفاع کردن را مورد توجه قرار دهیم، زیرا همگی مراتب و لایه‌های ولایت هستند.

شهید رییسی و دیپلماسی عزت و اقتدار

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح بیان کرد: اما موضوع مهم دیگر نیز این است که در طی این سه سال شاهد هستیم که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی قدرتمندانه تقویت شد .