به همت نمایندگی جامعه المصطفی برگزار شد؛

آئین یادبود شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در گلستان

آئین یادبود شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهید ایشان در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حسینی برگزار شد.

 

نماینده جامعةالمصطفی در استان گلستان در این آئین ضمن تسلیت فاجعه دردناک و غم انگیز درگذشت شهادت گونه ریاست محترم جمهور خادم الرضا و شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه فعال و پرتلاش مرحوم امیر عبدالهیان، امام جمعه معتبر و محبوب تبریز ایت الله آل هاشم و دیگر همراهان شهید در این سانحه جان گداز، این مصیبت را به مقام معظم رهبری و امت اسلامی تسلیت گفت.

وی اظهار داشتند: برخی از افراد در طول حیات دارای برکات وجودی فراوانی می باشند و می توانند مصداق این آیه از قرآن کریم باشند که می فرماید: “وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا” (سلام بر او، آن روز که تولّد یافت، و آن روز که می‌میرد، و آن روز که زنده برانگیخته می‌شود!)

وی یادآور شد: شهید آیت الله رئیسی در طوب زمان تصدی قوه قضائیه و نیز ریاست جمهوری در راستای منویات مقام معظم رهبری و سعادت و بهروزی ملت ایران مجاهدانه گام برمی داشت لذا یاد و خاطره آن مجاهد شهید را با آیه شریفه ” سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ” گرامی می داریم.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان در ادامه و در تبیین ویژگی های آن شهید والامقام به پیام تسلیت مقام معظم رهبری اشاره نمود و عنوان کرد: مقام معظم رهبری شهید آیت الله رئیسی را عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش نامیدند که این صفات در کنار صفت خادم الرضا بودن از آیت الله رئیسی شخصیت کم نظیری ساخت.

وی خاطرنشان کرد: در پیام رهبر معظم انقلاب آمده است “رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد.” توجه دادن رهبر معظم انقلاب اسلامی به خدمت گزاری صادقانه آیت الله رئیسی به ملت و سعی در برآوردن نیاز های امت و جلب رضایت مردم نشان دهنده شوق و جد و جهد آن مرحوم در خدمت به ایران و اسلام و مردم انقلابی و مسلمان ایران بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه نقش رهبر مقتدر و مردم قدرشناس را به وجود آمدن صحنه های کم نظیر از عطوفت طرفینی بین ملت و کارگزاران را بسیار موثر دانست و ابراز داشت: این دو عامل را در بین دیگر ملت ها کمتر می یابیم چرا که اقتدار رهبری ناشی از عمل به تعالیم بلند اسلام عزیز و قدر شناسی مردم ریشه در فرهنگ این مرزو بوم دارد.