به همت مجتمع آموزش عالی فقه؛

تبیین وظایف دولت و ملت در مصرف عادلانه اقتصادی

به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه و دبیرخانه همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیش نشست علمی با موضوع "وظایف دولت و ملت در مصرف عادلانه اقتصادی" با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نوروز صابری در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار گردید.

حجت الاسلام صابری اظهار داشت: جایگاه دولت در عدالت طلبی و تامین منافع اقتصادی مردم، رفع بحران اقتصادی کشور در گرو نظارت قانونمند دولت، مسئولیت تنظیم بازار بر عهده کیست؟ مسئولیت دولت در توزیع عادلانه ثروت، سیاستگذاری دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی ؛مهمترین راهبرد در رفع بحران اقتصادی/ دولت با شفاف سازی اعتماد مردم را جلب کند.

وی یادآور شد: تأسف آور است که مشکلات اقتصادی مردم را در فشار قرار داده و آنها را بیچاره کرده است؛ مشکلاتی از قبیل تورم و افزایش قیمت‌ها که گاهی در یک ساعت یا روز قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

سخنران این نشست علمی خاطرنشان ساخت: هزینه‌های خانواده و مسکن، هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج، مشکل بیکاری جوانان و مطالبه مردم در مبارزه مسئولان با مفاسد اقتصادی از جمله مطالبات مردم است.

حجت الاسلام صابری تصریح کرد: اینگونه است که  اميرمؤمنان على عليه السلام در عهدنامه مالك اشتر، به وى فرمان مى دهد تا براى تحقق ارزش هاى الهى به عنوان حاكم اسلامى در بازار و اقتصاد دخالت نمايد و زمينه هاى رشد و تعالى انسان را از اين طريق فراهم سازد.