به همت نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه؛

همایش «من الخمینی الی الخامنئی وحدة المسار والمسیرة» در عراق برگزار شد

دومین همایش سالانه علمی پژوهشی بررسی شخصیت و افکار امام خمینی(ره) به همت نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه و با مشارکت 19 مرکز دانشگاهی و فرهنگی عراقی، در شهر بغداد برگزار شد.

دومین همایش سالانه علمی پژوهشی بررسی شخصیت و افکار امام خمینی(ره) به همت نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه و با مشارکت ۱۹ مرکز دانشگاهی و فرهنگی عراقی، در شهر بغداد برگزار شد.

 

در این همایش که با عنوان «من الخمینی الی الخامنئی وحدة المسار والمسیرة» که در سالن «مؤسسة الشهید ابو مهدی المهندس الثقافی» واقع در منطقه کراده بغداد برگزار گردید، حاضران در یک نیم روز، به ارائه مقالات خود پرداختند و بحث و گفتگو و نقد و بررسی آن از سوی اعضای هیات علمی همایش انجام گردید .

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قیام حاضران و تلاوت فاتحه به روح بلند امام خمینی قدس سره و شهدای خدمت و همه شهدای اسلام دکتر عباس العیساوی دبیر کل همایش سخنانی را در رابطه با اهداف این همایش مطرح نمودند.

 

در بخش دیگری از این همایش پس از استقرار اعضای هیات علمی و هیات امنای همایش در محل خود، مقالات برتر توسط صاحبان اثر ارائه و نقد و بررسی موجز هر مقاله توسط اعضای هیات علمی انجام گردید.

 

مقالات برتر همایش به شرح ذیل اعلام شد:

رتبه اول: جناب آقای عباس شمس الدین، مقاله: ولایة الفقیه، جدلیة التأسیس، وفاعلیة تکرار الأنموذج)

رتبه دوم: حجت الإسلام والمسلمین طالب نعمه الساعدی، مقاله: جهاد التبیین: المفهوم والمباني الفقهیة)

رتبه سوم: حجت الإسلام والمسلمین جاسم الکرکوشی، مقاله: الدور الریادي للحوزة العلمیة في اصلاح واقع المجتمع، الثورة الاسلامیة في ایران وفتوی الجهاد الکفائي في العراق انموذجا)

رتبه  افتخاری:  خانم  دکتر زینة کاظم محسن،  مقاله:  الخطاب الاستشرافي بین الإمامین الخمیني والخامنئي دراسة موازنة)