مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید در جنوب نیجریه

مجلس شورای اهل بیت (علیهم السلام) منطقه جنوب نیجریه به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان مراسمی برگزار نمود.

در این مراسم که به همت موسسه آموزشی «المدینه» روز شنبه در شهر ایلورین برگزار شده بود، سخنرانان به بیان فضائل اخلاقی و تأثیرات سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی و خصوصا ریاست جمهور شهید، آیت الله دکتر رئیسی در سطح دنیا داشته و حمایت های این دولت و کشور از مظلومان عالم خصوصا مردم مظلوم غزه که فجایع اتفاقات اخیر موجب بیداری مردم دنیا حتی در غرب و جوانان و دانشجویان شده است، سخنانی مطرح کردند.

این شورا همچنین نامه پیام تسلیت خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای از طریق نمایندگی جامعةالمصطفی در نیجریه ارسال داشتند.

متن نامه به این شرح است:

عالیجناب حضرت رهبر جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

تسلیت نامه

إنالله و إنا الیه راجعون

از اینکه سانحه دلخراش سقوط هلیکوپتر منجر به شهادت دلخراش سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی و دیگر مقامات کشور از جمله وزیر امور خارجه کشور شد، عمیقاً متأسف و نگران هستیم.

قلب ما با جنابعالی و همه مردم خوب جمهوری اسلامی ایران، امت اسلامی و همه کسانی که از ظلم و امپریالیسم و ​​بی عدالتی های مختلف در سراسر جهان در این دوران سخت بیزارند همراه است. صمیمانه ترین تسلیت ما را پذیرا باشید و بدانید که در خاطر و دعای ما هستید.

در واقع، آن مرحوم با حمایت و دفاع قاطع و تزلزل ناپذیر از مردم مظلوم جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین، آثاری ماندگار در تاریخ جهان از خود به جای گذاشته است.

این میراث برای همیشه باقی خواهد ماند و الهام بخش ما خواهد بود. از خداوند متعال می خواهیم که مقامی عالی در بهشت ​​نصیبشان کند. بحق محمد و آل محمد علیه السلام

«مجلس شورا یک بنیاد اجتماعی فرهنگی برای همه شیعیان در ایالت کوارا و منطقه جنوب غربی نیجریه است»

شیخ محب الله علی(رئيس هیئت مدیره) / عبدالدادری غالی اولالکان (دبیر- منشی)

همچنین انجمن طلاب یوروبا مقیم قم نیز در پیامی به نماینده جامعةالمصطفی، این سانحه دلخراش را تسلیت گفتند.