نقش امام خمینی(ره) در تحکیم باورهای شیعی در افغانستان

نشست علمی« نقش امام خمینی(ره) در تحکیم باورهای شیعی در افغانستان» در مدرسه علمیه امام صادق(علیه السلام) ولایت بدخشان که از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان است با حضور اساتید و طلاب برگزار گردید.

در این نشست علمی آقایان سید کاظم امیری، علی مدد فاضل و حمیدی کارشناسان و آقای صادق حسین حسینی دبیر علمی بودند.

نشست با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و سپس آقای سید کاظم امیری پیرامون عدالت اجتماعی در گفتار و رفتار امام خمینی(ره) با معیارهای عدالت اجتماعی را به بحث گرفته و بیان کرد: عدالت اجتماعی از اهداف مهم پیامبران الهی، امامان معصوم علیهم السلام و اصلاح گران جوامع اسلامی و انسانی بوده است که حضرت امام خمینی(رض) به نوبه خود به این هدف جامه عمل پوشانید و حکومت عدالت محور و مستقل اسلامی را اساس گذاری کرد.

وی گفت: عدالت خواهی حضرت امام خمینی(ره) از مرزها فراتر رفت و شیعیان افغانستان اگر امروز در مقابل ظلم و بی عدالتی می ایستند و در این راه ثابت قدم هستند نتیجه انقلابی است که حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذاری کرد.

در ادامه آقای علی مدد فاضل در رابطه با مبارزه با طاغوت ایراد سخن نموده گفت: مبارزه با طاغوت یکی از اهداف امام خمینی(ره) بود. ظلم ستیزی در اندیشه های امام خمینین(ره) در تمام جوامع تأثیر عمیق داشته است و جامعه شیعه افغانستان در این مؤلفه استفاده وافر از اندیشه های والای حضرت امام(ره) داشته است.

در پایان آقای حمیدی پیرامون ماندگاری اندیشه امام خمینی(ره) بحث نموده و از جمله اخلاص و تقوای امام (ره) را سبب ماندگاری اندیشه و انقلاب اسلامی ایران؛ عنوان نمود. آقای حمیدی گفت: حضرت امام خمینی(ره) حضور در جامعه را با اصل تقوا و اخلاص به نمایش گذاشت و این ویژگی امام(ره) الگویی شد برای همه عالمان دین و جامعه روحانیت افغانستان.