دومین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث در ساحل عاج

جشنواره بین المللی قرآن و حدیث به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در ساحل عاج برای دومین سال متمادی با حضور بیش از 240 نفر از قاریان وحافظان و علاقه مندان به مفاهیم آن از بیش از 10 کشور از غرب و شمال افریقا برگزار شد.

این جشنواره در اوائل ماه شریف رجب مصادف با دهه مبارکه فجر در دفتر دبیرخانه جشنواره آغاز به کار کرد و با تقسیم بندی مجموعه همکاران در سه بخش عمده کارگروه علمی، کار گروه اجرائی و کارگروه تبلیغات برنامه ریزی آن را آغاز نمود.

هر چند در آغازین جلسات مقرر شد تا مرحله دوم تا قبل از نیمه ماه شعبان به اتمام برسد که به دلائل متعدد از جمله هماهنگی های جدید جهت مشارکت کشورهای بیشتر و نمایندگی های محترم غرب افریقا، نهایتا به اواخر دهه کرامت و در آستانه میلاد مسعود علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء موکول گردید.

محورهای مسابقه شامل تفسیر،‌حفظ و قرائت قرآن کریم و همچنین حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بود.

در مجموع در سه مرحله برگزاری مسابقات ده مرکز و حوزه و مدرسه از سراسر کشور به ویژه پایتخت ساحل عاج شهر ابیجان در این رویداد شرکت کردند.

در این دوره مسابقات قرآنی متسابقین ار کشورهای ساحل عاج، مالی، بورکینافاسو، غنا، توگو، گینه کوناکری و گامبیا حضور داشتند.

پس از پایان دو مرحله اول و دوم مرحله نهایی به همراه جلسه اختتامیه در یک نیم روز کامل به مدت ۵ ساعت در مجتمع الغدیر وابسته به لبنانیان مقیم و همکاری مجدانه مسئولین این مجتمع برگزار گردید.

صو محمد هادی از ساحل عاج، دکوری محمد از گامبیا و داوود حیدر از مالی در رشته حفظ کل قرآن کریم و مریم سر نیا،‌ صو عمر‌ و هاشم جالو هر سه از کشور ساحل عاج در بخش ترتیل قرآن کریم، ممتازین مرحله نهایی این جشنواره بودند.