در شانزدهمين کرسي علمی ترويجي دانشگاه مجازي بررسی شد؛

عدم زوال ملکيه المرتد بارتداده 

گروه خبر: شانزدهمين کرسي علمی ترويجي دانشگاه مجازی المصطفی با عنوان «عدم زوال ملکيه المرتد بارتداده» در دانشگاه مجازي المصطفي برگزار شد. کرسی علمی ترویجی «عدم زوال ملکيه المرتد بارتداده»  با ارائه حجت‌الاسلام خالد غفوري الحسني  برگزار و آیت‌الله علي رحماني فرد (سبزواري) و حجت‌الاسلام جعفر يوسفي نقد و بررسي این کرسی علمی ترویجی که به […]

گروه خبر: شانزدهمين کرسي علمی ترويجي دانشگاه مجازی المصطفی با عنوان «عدم زوال ملکيه المرتد بارتداده» در دانشگاه مجازي المصطفي برگزار شد.

کرسی علمی ترویجی «عدم زوال ملکيه المرتد بارتداده»  با ارائه حجت‌الاسلام خالد غفوري الحسني  برگزار و آیت‌الله علي رحماني فرد (سبزواري) و حجت‌الاسلام جعفر يوسفي نقد و بررسي این کرسی علمی ترویجی که به دبیر علمی حجت‌الاسلام شکوري برپا شد را بر عهده داشتند.

حجت‌الاسلام خالد الغفوری در این نظريه آورده است: احکام مالی مرتد به نظر می‌رسد با دیگران فرقی ندارد، بلکه مانند سایرین است، براین‌اساس با ارتداد مالکیتش بر اموال و نیز اهلیتش از بین نمی‌رود، بلکه آنچه که به دست می‌آورد و یا با نقل‌وانتقال از طریق راه‌های اختیاری یا قهری، مالک می‌گردد.

در اینجا نظر مشهور فقها در انتفای مالکیت و اهلیت و بطلان تصرفات مالی به دلیل ارتداد را رد کردیم، همان‌طور که قول به‌تفصیل میان پیوستن به دارالحرب و عدمش و قول به‌تفصیل میان قبل و بعد از توبه را نیز رد نمودیم، همه اين نکات به‌حسب نظر ما و با استناد به عمومات هيچ تأثيری بر مالکيت ندارد و مستندات قول به زوال مالکیت تام و قابل استناد نیست.