آیت‌الله دکتر عباسی در مراسم گشایش مرکز مشاوره حسان تاکید کرد؛

ضرورت بازخوردگیری از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مشاوره جامعةالمصطفی

آیین گشایش مرکز مشاوره حسان، صبح امروز با حضور رئیس جامعةالمصطفی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(قدس سره) برگزار شد.

آیت الله دکتر عباسی ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و امام علی(علیه السلام)، از همه دست‌اندرکاران راه‌اندازی مرکز مشاوره حسان تشکر نمود و اظهار داشت: موضوع مشاوره برای جامعه مخاطب المصطفی از اهمیت دوچندانی برخوردار است، زیرا مسئله غربت و دوری از خانواده و نزدیکان، به تنهایی می‌تواند مسائل و مشکلاتی را ایجاد نماید و زمینه‌ساز افسردگی باشد. بنابراین اهمیت مشاوره در المصطفی حتی بیشتر از سایر مراکز آموزشی است.

وی ایجاد ساختار و پشتیبانی مناسب در بخش مشاوره را ضروری خواند و ابراز داشت: موضوع مشاوره نیازمند مشاوران با ویژگی‌های خاص است زیرا شخصیت و خلقیات مشاور می‌تواند در حل یا تشدید مشکلات مراجعه‌کنندگان اثرگذار باشد، لذا باید از مشاورانی دعوت صورت گیرد که نسبت به جامعه مخاطبان جامعةالمصطفی و شرایط و چالش‌های آنان، از شناخت کافی بهره‌مند باشند.

رئیس جامعةالمصطفی، مشاوره را یکی از خدمات قابل ارائه و مورد نیاز در سراسر جهان دانست و ابراز داشت: یکی از رشته‌های بسیار کاربردی برای طلاب ما موضوع تربیت مشاور است که می‌تواند ارزش افزوده بسیار مناسبی برای دانش‌آموختگان المصطفی فراهم آورد.

وی بازخوردگیری از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مشاوره در المصطفی را ضروری دانست و تأکید کرد: بر اساس مستندات موجود و اقدامات صورت گرفته و بهره‌مندی از تجربیات گذشته، لازم است هرچه زودتر شرایط لازم برای تصمیم‌گیری نسبت به مسیر آینده فراهم گردد.

آیت الله دکتر عباسی استفاده از ظرفیت مشاوره سایر بخش‌ها را به صورت حساب شده مناسب دانست و ابراز داشت: باید توجه داشت، شرایط لازم برای ایجاد اعتماد میان مراجعه‌کننده و مرکز مشاوره به صورت کامل فراهم آید و هیچ موضوعی موجب ایجاد خلل در این رویکرد نگردد.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان با تأکید بر ارائه خدمات مشاوره تمام وقت به مراجعه‌کنندگان حتی به صورت تلفنی و برخط، یادآور شد: خدمات مشاوره نیز مانند خدمات پزشکی با مسائل و موارد اورژانسی و فوری مواجه است که باید در کمترین فاصله به آنها پاسخ داده شود. امیدواریم مرکز مشاوره حسان با تلاش شما عزیزان همچون گذشته بتواند خدمات ارزشمندی را به طلاب جامعةالمصطفی ارائه نماید.

اهمیت ارائه خدمات مشاوره در صفوف المصطفی

گفتنی است معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران راه‌اندازی این مرکز، بر اهمیت ارائه خدمات مشاوره به طلاب در مدارس تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی با اشاره به وجود مرکز مشاوره بلاغ ویژه خانواده‌ها و فرزندان طلاب جامعةالمصطفی و مرکز مشاوره حسان ویژه طلاب با دریافت مجوز رسمی، اظهار امیدواری کرد تجربیات المصطفی در حوزه مشاوره به صورت متمرکز در مسیر ارائه خدمات بهتر به طلاب و خانواده‌های المصطفی قرار گیرد.