مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در افغانستان

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(قدس سره) و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ قربان علی محقق کابلی(ره) در مدرسه علمیه پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان برگزار گردید.

محفل با تلاوت آیات ملکوتی قرآن‌کریم آغاز شده و بدنبال آن برنامه های متنوع فرهنگی اجرا گردید، سپس آقای عظیمی در جایگاه قرار گرفته و به بیان نقش بی‌بدیل امام راحل در شکستن وجهه‌ اقتدار استکبار جهانی پرداخت و گفت: امام خمینی (قدس سره) با برپا کردن انقلاب اسلامی در ایران، نقش بسیار مهمی در شکست وجهه و اقتدار استکبار جهانی داشت. این انقلاب تحولات گسترده‌ای در ایران و منطقه به همراه داشت، از جمله تاثیرات این انقلاب می توان به مقاومت مردم ایران در برابر استکبار، ایجاد آگاهی در جوامع اسلامی، ایجاد انقلابی نمونه، حمایت از حقوق بشر و عدالت را بیان کرد.

وی افزود: نقش امام خمینی (قدس سره) در شکست وجهه اقتدار استکبار جهانی از طریق انقلاب اسلامی در ایران، به تأیید اصول و ارزش‌های اسلامی گرایید و افراط گرایی و ظلم را از بین برد و باعث ایجاد امید و روحیه مقاومت در برابر اسکتبار جهانی شد، همچنان مفهوم مبارزه با استبداد و ستم بین‌المللی را تبیین کرد.

در ادامه آقای شجاعی روضه‌ای را به مناسبت شهادت جوادالائمه امام محمد تقی الجواد(علیه السلام) خواند.

در پایان آقای مهدی یوسفی طی سخنانی پیرامون شرایط مرجعیت و برکات آن برای مؤمنین افغانستان به تفصیل خدمت خواهران طلبه صحبت نمود.

وی در فرازی دیگری از کلام خود طلاب را تشویق نمود تا به فراگیری علوم و معارف بیش از پیش همت گمارند و ابراز امیدواری کرد که مشعل فقاهت و مرجعیت توسط طلاب و شایقین علوم اهل بیت(علیهم السلام) همچنان روشن و بلند باقی بماند.