دیدار اعضای اتحادیه طلاب افریقایی با رئیس جامعةالمصطفی

جمعی از اعضای اتحادیه اسلامی طلاب افریقایی جامعةالمصطفی با آیت الله دکتر عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به اعضای اتحادیه طلاب افریقایی و با گرامیداشت مناسبت‌های پیش‌رو به ویژه عید سعید قربان و غدیر، اظهار داشت: در اهمیت تشکل‌ها و اتحادیه‌های طلاب جای بحثی وجود ندارد. دانش‌پژوهان المصطفی از هر منطقه در کنار هم جمع می‌شوند تا فعالیت جمعی مؤثری برای خود، خانواده و مردم منطقه خویش در قالب‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و … داشته باشند.

وی در ادامه به بیان برخی ظرفیت‌های موجود انجمن‌ها و اتحادیه‌های طلاب پرداخت و ابراز داشت: این ظرفیت‌ها در بحث آموزشی و فرهنگی، رسانه‌ای و علمی می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد و المصطفی نیز به میزان توان خود با تشکل‌ها و انجمن‌ها در انجام این فعالیت‌ها همکاری خواهد داشت.

آیت الله دکتر عباسی، انگیزه الهی طلاب را جبران کننده بسیاری از کمبودها و مشکلات دانست و تصریح کرد: طبیعی است اتحادیه طلاب، به نمایندگی از اعضای خود، با درخواست‌ها و مشکلات متنوعی مواجه باشند که هر طیف از این درخواست‌ها باید جداگانه از طریق مسئولان مربوطه پیگیری شود.

وی طلاب افریقایی را دارای جایگاه ویژه‌ای در جامعة المصطفی دانست و خاطرنشان کرد: همه دست‌اندرکاران در جامعة المصطفی به ارائه خدمت به طلاب بین‌الملل علوم اهل بیت(علیهم السلام) افتخار می‌نمایند و باید تا حد توان و امکانات موجود تلاش کنند شرایط مناسب برای طلاب المصطفی فراهم شود.

رئیس جامعة المصطفی با تأکید بر اهمیت فراگیری آموزش‌های مهارتی توسط طلاب بین‌الملل، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، المصطفی مرکز آموزش مهارتی بیان را تأسیس نموده است و ارائه این دست از آموزش‌ها، به صورت درس جانبی ضروری برای طلاب تدارک دیده شد، تا طلاب بتوانند پس از بازگشت به کشورهای خود، در عرصه‌های مختلف مشغول به فعالیت شوند.

آیت الله دکتر عباسی طلاب افریقایی را از فراگیران فاضل، پرتلاش و بسیار تأثیرگذار در کشورهای خود برشمرد و یادآور شد: امروز دانش‌آموختگان افریقایی از ظرفیت‌های بسیار خوبی در منطقه برخوردار هستند و امیدواریم با تقویت مستمر این جریان، شرایط گسترش و نشر معارف ناب اسلامی و اهل بیتی فراهم شود.

عضویت طلاب ۳۴ کشور در اتحادیه طلاب افریقایی المصطفی

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باه، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی و گرامیداشت یاد شهدای خدمت، به معرفی اتحادیه طلاب افریقایی پرداخت و گفت: این اتحادیه نزدیک به ۲۳ سال قدمت دارد و هم اکنون نزدیک به هفتصد طلبه از ۳۴ کشور افریقایی در آن عضویت دارند.

رئیس اتحادیه طلاب افریقایی المصطفی، فعالیت‌های این اتحادیه را در قالب فعالیت‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به طلاب، فعالیت‌های آموزشی ویژه طلاب و خانواده‌ها، فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری مراسمات و برخی فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای و فعالیت‌های فرهنگی تبیینی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم باه در ادامه سخنان خود به نمایندگی از طلاب افریقایی، برخی درخواست‌های این اتحادیه در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، مهارتی، دانش‌آموختگان، امور خانواده و… را مطرح نمود.