هفتاد و پنجمین پیش‌نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین

هفتاد و پنجمین پیش‌نشست همایش بین‌المللی هفتادوپنج سال اشغالگری در فلسطین با موضوع «طوفان الاقصی والتطبیع» با ارائه جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکترمحسن مدنی‌نژاد رئیس پژوهشکدۀ مطالعات تقریبی در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در شهر قم برگزار گردید.

در این نشست جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی‌نژاد گفت: حادثه‌ای بزرگ در فلسطین در حال وقوع است و ندای یاللمسلمین و یاللعرب مردم فلسطین به آسمان بلند شده است؛ ولی متأسفانه کشورهای عرب مسلمان که نزدیک‌ترین کشورها به فلسطین هستند، هیچ یاری و کمکی به آنها نکرده و نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به عنایت خداوند و روحیه جهادی مردم فلسطین مبارزه‌ای بزرگ با نام عملیات طوفان الاقصی رخ داد و ضربه‌ای مهلک و آسیب غیر قابل ترمیمی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد آورد. علی‌رغم این پیروزی بزرگ که هیمنه صهیونیست را نزد جهانیان بر هم زده است، نه‌تنها کشورهای عرب اسلامی را برای حمایت و یاری مردم فلسطین و مقابله با اسرائیل غاصب، تحریک نکرده است؛ بلکه برخی از آنها به دنبال عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل هستند.

سخنران نشست یادآور شد: مجمع تقریب از باب وظیفه برای تبیین وضعیت فلسطین و اسرائیل پس از طوفان الاقصی و لزوم پرهیز از تطبیع یا عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب، تالیف کتابی در این باره را در دستور کار خود قرار داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی‌نژاد در پایان اظهار داشت: کتاب حاضر با عنوان «طوفان الاقصی والتطبیع» به زبان عربی نگاشته شده و این کتاب شامل عناوینی چون تعریف تطبیع، مراحل عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل از جانب برخی کشورهای اسلامی در عرصه‌های مختلف نشر و کتاب کودک و نوجوان و اقتصاد و امنیت و امور اجتماعی و حتی تغییر ماهوی کشورهای اسلامی، شکل‌گیری کیان رژیم صهیونیستی، روند رفتاری اسرائیل با فلسطینی‌ها در طول هفتاد و پنج سال، پیمان ابراهام، واقعیت و آثار آن، طوفان الاقصی و ابعاد آن، عادی‌سازی رابطه با اسرائیل و آینده آن، دلایل نقضی انتفاع اسرائیل از طوفان الاقصی، بعضی از فتاوای علمای جهان اسلام، تأثیر طوفان الاقصی بر روند تطبیع است.