گزارشی از برگزاری مراسم جشن ولادت امام هادی(ع) در نمایندگی خراسان

همزمان با سالروز ولادت دومین ابن الرضا(علیه السلام)، امام علی النقی الهادی علیه السلام مراسم جشنی با حضور طلاب، اساتید و کارکنان نمایندگی المصطفی در خراسان در نمازخانه ساختمان مرکزی المصطفی در مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام حسن کرمی رئیس امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی برادران نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان در ابتدای این نشست با بیان روایت “الغِنى قِلَّةُ تَمَنِّيكَ و الرِّضا بما يَكفِيكَ . الفَقرُ شَرَهُ النّفسِ و شِدَّةُ القُنُوطِ” از امام هادی علیه السلام اظهار داشت: در بیان امام علی النقی علیه السلام توانگرى، آن است كه تمنّايت كم باشد و به آنچه تو را بسنده است خرسند باشى، و فقر يعنى سيرى ناپذيرى نفس و نوميدى شديد.

وی افزود: زیارت غدیریه از زیارتنامه‌های امام علی(ع) است که از طرف امام هادی(ع) در روز غدیر صادر شده و شامل بر ۲۰۶ فضیلت از دریای فضایل امام علی است.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: محور این زیارت، تولی و تبری و محتوای آن بیان فضائل امام علی(ع) است. هرچند زیارت غدیریه را در هر موقع از سال از نزدیک و دور می‌توان خواند، ولی سفارش شده به‌ویژه در روز غدیر خوانده شود.

وی اضافه کرد: آثار متعددی برای توضیح و تبیین زیارت غدیریه چاپ و منتشر شده که از جمله آن ها کتاب‌های در پیشگاه امام پارسایان، میثاق با غدیر، شرح زیارت امیرالمؤمنین(ع) در روز غدیر و پژوهشی پیرامون آیات قرآن در زیارت غدیریه است.

رئیس امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی برادران نمایندگی المصطفی در خراسان خاطر نشان کرد: متأسفانه این زیارت در میان شیعیان بسیار غریب است و این در حالی است که شیخ عباس قمی درباره این زیارت فرموده‌اند؛ تا کنون زیارتی به این درجه از اهمیت به ما نرسیده است.

است در این مراسم همچنین کلیپ سخنان مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی درباره ابعاد شخصیت حضرت امام هادی علیه السلام نیز اکران شد.