پیام رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با موضوع “بیان راه کارهای بزرگداشت و ابلاغ بین المللی پیام غدیر”

همزمان با دهه ولایت و امامت و در آستانه عید سعید غدیر حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان پیامی با موضوع "بیان راه کارهای بزرگداشت وابلاغ بین المللی پیام غدیر" صادر کرد.

همزمان با دهه ولایت و امامت و در آستانه عید سعید غدیر حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان پیامی با موضوع “بیان راه کارهای بزرگداشت وابلاغ بین المللی پیام غدیر” صادر کرد.

پیام رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با موضوع “بیان راه کارهای بزرگداشت و ابلاغ بین المللی پیام غدیر”

همزمان با دهه ولایت و امامت و در آستانه عید سعید غدیر حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان پیامی با موضوع “بیان راه کارهای بزرگداشت وابلاغ بین المللی پیام غدیر” صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

باسلام و تحیات

مدیران معزز مدارس و گروه های علمی تربیتی معاونین و کارشناسان محترم آموزشی، فرهنگی تربیتی و پژوهش در مدارس ، مسئولان خوابگاه ها، مدیریت امور ارتباطات و بین الملل، مدیریت امور خانواده ها، فضلا وطلاب مکرم از کشورهای مختلف؛ ضمن عرض تبریک عید سعید غدیر، روز اکمال دین ، چند نکته در خصوص این‌مناسبت بزرگ و مسئولیت ما در جامعه المصطفی عرض می کنم :

🟩 رسالت ما

۱) موضوع ولایت اهل بیت(علیهم السلام)

به اندازه ای در تعیین نشان ها وشاخص های امامت و رهبری بشریت تا دامنه قیامت مهم است که در آیه شریفه، اکمال، همردیف رسالت قرار گرفته و پیامبر خدا مامور به ابلاغ آن شده است .

۲) خداوند به پیامبرش، هشدار داده که اگر این ابلاغ انجام نشود ، رسالتش را انجام نداده است.وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ…

۳) در عصر حاضر به اراده الهی و زمینه سازی انقلاب عظیم اسلامی، رسالت بزرگ تربیت نسلی بزرگ از جوانان علاقه‌مند از نقاط مختلف جهان بر عهده ما قرار گرفته است و روز قیامت در برابر آن پاسخگو خواهیم بود .

۴) بسیاری از طلاب از ادیان و مذاهب دیگر به تشیع گرویده‌اند و پیشینه فکری و فرهنگی قوی در زمینه غدیر و ولایت ندارند، لذا لازم است از فرصت اینگونه مناسبت ها در تقویت باورهای مذهبی و تربیت ولایی آنان نهایت استفاده را بنماییم.

۵) همانگونه که پیامبر خدا در برابر موضوع ولایت اینگونه مورد خطاب قرار می گیرد هر یک از ما هم وظیفه داریم که باغیرت دینی و ولایی به سهم خود اقدامی در خور برای این واقعه بزرگ انجام دهیم.

۶) وظیفه ابلاغ پیام غدیر ومعرفی رهبری و امامت جامعه بشری تا روز قیامت بر دوش ما است. پیامبر عظیم‌الشّأن در انتهای خطبه غدیر می‌فرمایند: «مَعَاشِرَ النَّاسِ‏ إِنِّی‏ أَدَعُهَا إِمَامَةً وَ وِرَاثَةً فِی عَقِبِی إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ» من امامت را در ذریّه خودم تا روز قیامت باقی گذاشتم.

همچنین می فرمایند: «وَ قَدْ بَلَّغْتُ مَا أُمِرْتُ بِتَبْلِیغِهِ»، من آنچه گفتنی بود و مأموریت داشتم انجام بدهم (تبلیغ رسالت)، انجام دادم و «حُجَّةً عَلَى کُلِّ حَاضِرٍ وَ غَائِبٍ» چه کسی که این‌جا حاضر است و چه غائب.

در جای دیگر فرموده اند: «وَ عَلَى کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یَشْهَدْ وُلِدَ أَوْ لَمْ یُولَدْ» چه آن‌هایی که متولد شدند و چه آن‌ها که در آینده می‌آیند که جای عذر برای کسی باقی نماند و «فَلْیُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ» حاضر باید این را به غائب و پدران هم به فرزندانشان.

۷) امروز که در دهه ولایت‌ قرارداریم هر یک از ما در حوزه مسئولیت‌مان از خود سوال کنیم که برای مسئله ولایت وغدیر چه کاری انجام داده ایم؟

۸) نباید فکر کنیم که تنها با یک مراسم و مداحی و سخنرانی از ما رفع مسئولیت می‌شود. بلکه باید به صورت وسیع و با قوت به موضوع غدیر ورود کنیم.

 

🟩 راهکارها

هرچند همه عزیزان خود دارای انگیزه قوی و ایده و طرح می باشند لکن در این نوشته کوتاه چند پیشنهاد برای استفاده‌ بیشتر عزیزان از این مناسبت بسیار مهم ارائه می گردد:

 

🟩 مدیران مدارس؛

۱)  تشکیل ستادهای برگزاری جشن های ولایت در تمامی مدارس، متشکل از همه کارشناسان و مدیران گروه ها و طلاب برگزیده از ملیت های مختلف برای برنامه ریزی دهه ولایت؛

۲)  ایده پردازی، جهت دهی ونظارت بر برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های متنوع در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی.

 

🟩 برنامه های پژوهشی؛

۱) تشکیل نمایشگاه‌های کوچک کتاب در سطح مدارس و نمایندگی‌ها به صورت فروش کتاب و یا صرفا نمایش کتاب‌های مرتبط موجود در کتابخانه مراکز،  باهدف معرفی منابع مرتبط با ولایت وغدیر به طلاب؛

۲) اجرای برنامه‌های رونمایی از برخی کتاب‌های اصلی و معتبر و سایر دستاوردهای علمی ومقالات جدید به طلاب، بین نمازهای ظهر وعصر در طول دهه ولایت .

۳) تقویت ابعاد مطالعاتی طلاب در زمینه غدیر و ولایت با ارسال مقالات، فایل پی دی اف کتب در شبکه های اجتماعی مربوط به طلاب ، تشکل ها انجمن ها ومبلغان … ؛

۴) اجرای مسابقه کتابخوانی در موضوعات مرتبط با غدیر؛

۵) برگزاری نشست‌های تخصصی توسط گروه‌های علمی و بخش‌های پژوهش مدارس؛

۶) اولویت‌بخشی به ترجمه کتاب‌های مرتبط با موضوع ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام به زبان‌های مختلف توسط طلاب.