رئیس همایش 75 سال اشغالگری در فلسطین:

دفاع از مسئله فلسطین یک موضوع اعتقادی است

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی در مراسم اختتامیه همایش بین المللی 75 سال اشغالگری در فلسطین، ضمن تبریک ولادت امام کاظم(علیه السلام)، اظهار داشت: مسئله فلسطین موضوع اول جهان اسلام به شمار می آید و این مهم همواره مورد تاکید امامین انقلاب قرار داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین بناری با ذکر برخی بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون اهمیت مسئله فلسطین برای همه جهان اسلام، یادآور شد: مسئله فلسطین پیش درآمد پیروزی نهایی جهان اسلام در رویارویی با جبهه کفر و استکبار است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القری جهان اسلام، امروز پرچمدار آرمان حمایت از فلسطین است.

رئیس همایش ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین خاطرنشان کرد: بنا به فرمایشات رهبر انقلاب، دفاع ما از فلسطین تاکتیکی و استراتژیک نیست بلکه یک آرمان عقیدتی است. بر اساس تحولات عملیات طوفان الاقصی حقایق فراوانی از جمله پشتیبانی هم جانبه غرب از جنایات رژیم صهیونیستی و رنگ باختن شعارهای حمایت آنان از حقوق بشر و حق زن و کودکان و… آشکار شد.

وی جامعةالمصطفی را یک نهاد علمی بین المللی ممتاز در جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: المصطفی با برخورداری از ظرفیت عظیمی در سراسر عالم، عهده دار رسالت مهمی در مسئله فلسطین است که برگزاری همایش ۷۵ سال اشغالگری گامی در جهت ایفای نقش در این عرصه است.

حجت الاسلام والمسلمین بناری ضمن تبیین اهداف این همایش، یادآور شد: ۷۵ پیش نشست در داخل و خارج از کشور به مناسبت ۷۵ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی توسط این همایش برگزار شد و ۳۰۰ مقاله از بیست کشور جهان به شش زبان نیز در دبیرخانه همایش دریافت و مورد بررسی قرار گرفت.

وی تولید اندیشه علمی در موضوع فلسطین را هدف دوم همایش برشمرد و گفت: این جنایات و اشغالگری باید در تاریخ برای آیندگان ثبت شود و رویکرد علمی همایش نیز به دنبال تحقق این هدف است.

رئیس همایش ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین در پایان ضمن تقدیر از همه نقش آفرینان در این همایش به ویژه نمایندگی های داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی، محققان و پژوهشگران و مراکز همکار، ابراز داشت: دست اندرکاران همایش با روحیه جهادی و تلاش مضاعف این همایش را به سرانجام رساندند و صمیمانه از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می نمایم.