رئیس جامعةالمصطفی در اختتامیه همایش 75 سال اشغالگری در فلسطین:

انقلاب اسلامی موجب تحول در جبهه مقاومت برابر رژیم صهیونیستی شد

همایش بین المللی 75 سال اشغالگری در فلسطین پیش از ظهر امروز با سخنرانی رئیس جامعةالمصطفی، رونمایی از کتاب مجموعه آثار همایش و تجلیل از صاحبان آثار برتر به کار خود پایان داد.

آیت الله دکتر عباسی ضمن تبریک سالروز ولادت فرخنده حضرت موسی کاظم(علیه السلام)، اظهار داشت: این امام همام فصل درخشانی از زندگی خود را در مبارزه با ظالمان گذراند و با تحمل سال‌های طولانی زندان، پرچم ظلم ستیزی را برافراشته نگاه داشت.

وی با گرامیداشت شهدای هفت تیر به ویژه آیت الله شهید بهشتی، یادآور شد: در آستانه چهلم شهدای خدمت، شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان به خصوص وزیر امور خارجه شهید قرار داریم که صدای مقاومت در عرصه بین‌الملل بود و همه توان خود را برای این هدف به کار گرفت. همین جا با خون پاک همه شهدای انقلاب اسلامی میثاق می‌بندیم که در مسیر آنان ثابت قدم بمانیم.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران برگزاری همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین، ابراز داشت: موضوع این همایش به مسئله نخست جهان اسلام و یکی از مهم‌ترین و پرچالش‌ترین موضوعات بشر امروز اختصاص دارد که مراکز علمی و دانشگاهی موظفند ابعاد مختلف آن را تبیین و روایت نمایند.

وی یکی از اهداف اشغالگران و حامیان آنها، طی ده‌ها سال گذشته را تحریف واقعیت و وارونه نمایی حقایق ماجرای فلسطین برشمرد و خاطرنشان کرد: وقایع ۷ اکتبر آغاز ماجرای فلسطین نیست و تنها یک حلقه از زنجیره‌ای است که دستگاه تبلیغاتی حامیان رژیم صهیونیستی سال‌ها تلاش نموده‌اند، جای ظالم و مظلوم را در آن وارونه جلوه دهند.

آیت الله دکتر عباسی در ادامه حقیقت موضوع فلسطین را اشغال یک سرزمین بدون هیچ توجیه انسانی، عقلی و حقوقی برشمرد و ریشه‌های تاریخی این تجاوزگری را تشریح کرد.

وی با اشاره به تشکیل سازمان جهانی صهیونیزم و انتخاب فلسطین برای ایجاد کشور مستقل یهود با توطئه جریان‌های استعماری ماسونی، یادآور شد: در میانه جنگ جهانی اول، دولت‌های انگلیس و فرانسه به منظور تجزیه امپراتوری عثمانی و تقسیم سرزمین‌های آن میان یکدیگر به توافق دست یافتند. بر اساس این قرارداد، سرزمین فلسطین تحت قیمومیت انگلیس قرار گرفت و مدتی بعد بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس طی نامه‌ای به یکی از سردمداران صهیونیست، تشکیل کشور یهودی در فلسطین را تضمین نمود و همزمان با کمک انگلیسی‌ها، مهاجرت یهود به سرزمین فلسطین آغاز شد.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: در سال ۱۹۴۸ و یک روز قبل از پایان رسمی قیمومیت انگلیس بر فلسطین، رژیم جعلی صهیونیستی اعلام موجودیت کرد. در حالی که با همه تلاش‌های صورت گرفته، جمعیت یهودیان در این کشور به بیست درصد هم نمی‌رسید، این دولت جعلی در قلب جهان اسلام تأسیس شد و تلاش‌های بعدی مسلمانان برای جلوگیری از این اشغالگری نیز به جایی نرسید.

آیت الله دکتر عباسی، پیروزی انقلاب اسلامی را فصلی جدید در ماجرای فلسطین دانست و اذعان داشت: پس از انقلاب اسلامی تحول بزرگی در جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس به عنوان مرکز فرماندهی غرب برای کنترل جهان اسلام، شکل گرفت و هر روز مقابله با این رژیم جنایتکار ابعاد تازه‌تری یافت.

وی با اشاره به سرکشی رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان آن از همه قوانین بشری و حقوقی،‌ یادآور شد: هرچند ما رژیم صهیونیستی را تماماً جعلی و اشغالگر می‌دانیم، اما حتی بر اساس قطع‌نامه‌های سازمان‌های بین‌المللی که ساخته دست قدرت‌های جهان هستند، بخش زیادی از سرزمین‌های تحت اختیار این رژیم، اشغال شده به شمار می‌آید. در برابر این ظلم آشکار چه راه حلی وجود دارد؟ انقلاب اسلامی یک راه حل عاقلانه و انسانی را مبتنی بر انتخاب مردم اصیل این منطقه ارائه نمود اما طبیعی است که اشغالگران جنایتکار این راه حل را نمی‌پذیرند.

رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر ضرورت دفاع به زبان علمی و با تلاش‌های پژوهشی از این حقیقت تاریخی، اظهار داشت:‌ هدف اصلی رژیم اشغالگر و حامیان آن، ناامید ساختن مردم و ملت‌ها و به فراموشی سپرده شدن حقایق فلسطین به مرور زمان است که وظیفه عالمان و اهل علم را برای تبیین این توطئه و جلوگیری از آن دوچندان می‌نماید.

آیت الله دکتر عباسی در پایان با اشاره به وقایع اخیر غزه و آشکار شدن حقایق این ظلم تاریخی در برابر دیدگان جهان،‌ تصریح کرد: امروز یک جبهه عدالت‌خواهی در سراسر جهان شکل گرفته است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حامیان فلسطین در جهت درست تاریخ ایستاده‌اند و جبهه استکبار در جهت دفاع از ظالم قرار دارد؛ در این میان، سازمان‌های جهانی نیز اراده و توانی برای مقابله با جنایات اشغالگران ندارند. البته ظلم پایدار نیست و اراده خداوند بر یاری مظلومان است و قطعا یاری خدا همراه مظلومان خواهد بود و ما نیز خدا را شکر می‌کنیم که در این آزمایش بزرگ، در جهت درست تاریخ قرار گرفته‌ایم.

گفتنی است همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین با رونمایی از تندیس و مجموعه آثار همایش و معرفی و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده به پایان رسید.