برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت در «مسکو»

مراسم چهلم شهدای خدمت در مسجد خاتم سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور ایرانیان مقیم، دانشجویان ایرانی، خانواده های دیپلمات ها، مدیر نمایندگی المصطفی و سفیر ایران برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر بخت آور، رئیس مرکز اسلامی مسکو ،ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و با توجه به در پیش بودن انتخابات، ضمن دعوت به حضور حداکثری در این امر مهم، به برشمردن ویژگی‌های نامزد اصلح از دیدگاه رهبر انقلاب پرداخت.

وی در ادامه به دلیل ملقب شدن این شهدا به شهدای خدمت اشاره کرده و آن را برآمده از نگاه دین و قرآن دانست.

در ادامه این مراسم دکتر کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، وزیر خارجه و همراهانشان را گرامی داشته و به تببین روابط ایران و روسیه در دوران ریاست جمهوری شهید رییسی و شهید امیر عبداللهیان پرداخته و برخی پیمان‌های استراتژیک بین دو کشور و ثمراتشان را بر شمرد.

مدیر نمایندگی نیز در مراسم سوم شهدای محراب در مسجد خاتم به تبیین ویژگی های شهدای خدمت بویژه رئیس جمهور و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی پرداخته بود.

مراسم چهلم شهدای خدمت در مرکز اسلامی مسکو

همزمان با روز برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور عزیزمان ، شامگاه روز جمعه مراسم دیگری با حضور شیفتگان جمهوری اسلامی ایران و علاقمندان به امام و رهبری از کشور های آذربایجان، روسیه، تاجیکستان ،افغانستان و تعدادی از دانشجویان ایرانی در حسینیه مرکز اسلامی برگزار گردید.

در این مراسم مدیر مرکز اسلامی درپاسداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید کشورمان و هیئت همراه مطالبی را ارائه نمود.

رئیس انجمن اهل بیت(علیهم السلام) مسکو نیز ضمن طرح مطالبی، شهادت شهدای خدمت را تسلیت گفت.

این مراسم با مداحی اهل بیت و نماز مغرب و عشاء پایان یافت.

سخنران اصلی این مراسم آقای حاج ثابت حسین اف یکی از دانش آموختگان جامعةالمصطفی بود.