جشن روز مباهله در مجتمع آموزش عالی خواهران المصطفی خراسان

به همت اداره فرهنگي تربيتي و قرآني مجتمع آموزش عالي خواهران نمایندگی المصطفی در خراسان و با همكاري تشكل پاسداران حريم ولايت ويژه برنامه جشن روز مباهله در جمع طلاب خواهر غیرایرانی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم سرکار خانم استاد حسینیان دبیر آموزش گروه فقه و معارف خواهران با تحليل و بررسي آيات مباهله و بيان توضيحاتی پيرامون اين روز با اشاره به آيه ۳۳ سوره احزاب پيرامون اهل بيت پيامبر(ص) و مصونیت ایشان از پليدي و گمراهي با بيان رواياتي از شيعه و سنی به اثبات مسئله ولايت پرداخت.

وی با اشاره به حديث شریف كساء اظهار داشت: پيامبر(ص) ۴۰ صبح بر در خانه حضرت علي عليه السلام و حضرت زهرا سلام الله عليها مي رفتند و هر بار كه داخل خانه مي‌شدند مي فرمودند السلام عليكم اهل بيت و رحمه الله و بركاته.

وی در پايان با اشاره به اين روايت كه منظور از اهل بيت عليهم السلام، حضرت زهرا سلام الله عليها، حضرت علي عليه السلام و حسنين عليهما السلام بودند خاطر نشان کرد: آيه تطهير دلالت بر عصمت و امامت اهل بيت داشته و اراده خداوند به اين تعلق گرفته است كه پليدي را از آنها دور كند.

فضا سازي مدرسه، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم، قرائت فرازهايي از دعاي مباهله توسط طلبه خواهر از مليت پاكستان، مولودي خواني، برگزاري مسابقه با موضوع مباهله سایر برنامه های احرایی در اين مراسم بود.