قرائت دعای مباهله در حرم مطهر رضوی

به همت واحد قرآنی، فرهنگي تربيتي مركز آموزش زبان و معارف اسلامي خواهران به مناسبت روز فرخنده مباهله، جمعی از طلاب با همراهی دو نفر از اساتید مرکز، صبح امروز با تشرف به حرم مطهر رضوی و قرائت دعای شریف مباهله در جوار مرقد مطهر امام رئوف این روز را گرامی داشتند.

گفتنی است ماجرای مباهله در نشست صبحگاه روز گذشته در جمع طلاب بیان گردید. در این نشست سرکار خانم خیاطی مدیر محترم گروه زبان و معارف اسلامی، ضمن گرامیداشت ۲۴ ذی‌الحجه سالروز مباهله پیامبر اسلام (ص) و نزول آیه تطهیر اظهار داشت: داستان مباهله و آیه ای که در این باره نازل گردیده است، در طول تاریخ شیعه بزرگترین سند افتخار و فضیلت بوده است.

وی پس از بیان ماجرای مباهله به پرسش مامون در خصوص بافضیلت ترین آیه در خصوص امیر مومنان علی علیه السلام از امام رضا علیه السلام اشاره کرد و افزود: با عنایت به پاسخ امام رضا علیه السلام، چه فضیلتی بالاتر از این است که یک شخص از نظر معنویت و فضیلت به پایه ای برسد که خداوند عز وجل او را به منزله جان و روح پیامبر بخواند.

استاد اخلاق تمهیدیه در پایان ضمن اشاره به نزول آیه تطهیر در ۲۴ ذی الحجه در شان پنج تن آل عبا به قرائت حدیث شریف کساء در این روز جهت تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر عج تاکید کرد.