در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد:

نشست تبیینی نامه مقام معظم رهبری به جوانان حامی فلسطین

نشست تبیینی نامه مقام معظم رهبری به جوانان حامی فلسطین در جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسلمی معاون محترم پژوهش نمایندگی گلستان به ایراد سخن پرداخت.

وی در این نشست با تبیین فرق بین مستضعف با مبنای توحیدی،تواضع و دفاع از حق و مستکبر با مبنای انسان محوری و عجب و تکبر عنوان کرد: مستضعف حقیقی کسی است که در برابر مستکبران بایستد و با آنان مبارزه کند تا به پیروزی برسد. اشتباه محاسباتی مهم دشمنان مستکبر و منافقان دقیقاً همین است که «مستضعف» را به معنای ضعیف می‌دانند.

دکتر مسلمی اظهار داشت: وجدان بیدارو ارتباط آن با بیداری اسلامی اعم از بیداری فردی در علم اخلاق که همان انتباه و یقظه و در اجتماع همان همراهی و همدلی با مظلوم و دفاع از مظلوم برابر ظالم است امروزه در جوانان امریکا مشهود است لذا مقام معظم رهبری در خصوص قرار گرفتن دانشجویان در جهت درست تاریخ و تقویت جبهه مقاومت با تاثر پذیری از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی فرمودند: شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید!

معاون پژوهش نمایندگی گلستان با اشاره به این مهم مکه تاریخجه تاسیس فلسطین از تاریخچه تاسیس امریکا و اسرائیل قدیمی تر است و آنها صاحب و مالک اراضی مقدسه و بیت المقدس و مسجد الاقصی هستند ابراز داشت: مقام معظم رهبری در نامه خود به این مهم اشاره نموده و فرموده اند: فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.

وی تاسی به قرآن برای تقویت محور مقاومت توسط دانشجویان با الهام از هدایت های قرآنی (استقامت ، نه ستم کنید و نه ستم ظالمی بپذیرید. نصر و پیروزی از طرف خدا وعده حتمی است) را در کنار مبارزه با نسل کشی و آپارتاید صیهونیستی تکلیف همه آزادی خواهان عالم دانست و بر ضرورت تقویت جبهه مقاومت تاکید کرد.