مدیر نمایندگی المصطفی العالمية در سنگال:

جوانان حافظ قرآن سرمایه‌های امت اسلامند

آیین دانش آموختگی جمعی از حافظان مدرسه قرآنی دارالحبیب شهر طوبی با سخنرانی نماینده جامعةالمصطفی در سنگال برگزار گردید.

حسین اسدی در جمع استادان، مدیران، حافظان قرآن کریم و جمع کثیری از علاقمندان قرآن با تقدیر از فعالان عرصه تعلیم و تربیت حفاظ قرآن در این شهر گفت: هریک از نوجوانان و جوانان حافظ قرآن کریم در سنگال و سایر کشورهای اسلامی، با بهره‌مندی از سرمایه انس با قرآن، به عنوان گنجینه‌ای از معارف الهیه، می‌توانند در گسترش معرفت و تربیت و اخلاق در میان امت اسلامی موثر باشند.

وی همچنین پس از اهدای گواهینامه‌های فارغ‌التحصیلی حافظان کل قرآن، از آمادگی جامعة المصطفی العالمية برای اعطای اولویت پذیرشی و بورسیه تحصیلی به حافظان برگزیده قرآن خبر داد.

مدیر نمایندگی منطقه‌ای جامعة المصطفی العالمية در سنگال در ادامه از نمایشگاه الواح و نسخه‌های خطی و مصاحف قرآنی برپا شده در جنب این مراسم بازدید نمود و با جمعی از مدیران و استادان موسسه آموزشی قرآنی دارالحبیب طوبی دیدار کرد.

در این دیدار مدیر منطقه‌ای اتحادیه موسسات و مدارس قرآنی طوبی تصریح کرد: طبق آخرین احصاء که در سال ۲۰۲۲ انجام شد، حدود ۱۷۰۰ مرکز تحفیظ و تعلیم قرآنی در منطقه طوبی، هم اکنون تربیت بیش از ۲۰۰ هزار حافظ قرآن را در قالب دوره‌های ۴ تا ۸ ساله بر عهده دارند.

“سرین مصطفی جوب” مدیر دارالحبیب ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی این مرکز، مجددا شهادت آیت الله رییسی رییس جمهور فقید و همراهانشان را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: ایران تنها مدافع واقعی اسلام در جهان است.