برگزاری شانزدهمین جشنواره قرآن و حدیث در نمایندگی پاکستان

شانزدهمین جشنواره قرآن و حدیث جامعةالمصطفی در نمایندگی پاکستان با مشارکت نزدیک به ۳۵۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر مدارس تابعه و پیوسته این نمایندگی برگزار شد.

افتتاحیه جشنواره قرآن و حدیث در مدارس برای سوق دادن طلاب برای شرکت در مسابقات و بیان جزئیات اجرایی برگزار شد. در این برنامه اساتید، طلاب مدارس علمیه اعم از خواهران و برادران شرکت نمودند. مهمان ویژه این محافل اساتید حوزه های علمیه و قاریان اعزامی المصطفی بودند.

مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث همزمان با روز میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی رضا (علیهما السلام) در جامعه الکوثر ،اسلام آباد برگزار شد.

مهمانان ویژه این نشست قرآنی حجت الاسلام والمسلمین آقای سید ساجد علی نقوی، از شخصیت های دینی برجسته پاکستان،‌حج الاسلام والمسلمین دادسرشت تهرانی، نماینده جامعةالمصطفی، حجت السلام والمسلمین سید افتخار حسین نقوی، مدیرحوزه علمیه امام خمینی میانوالی، حجت الاسلام والمسلمین شیخ اسحاق نجفی و حجت الاسلام والمسلمین سید حیدر نقوی بودند.

این مراسم باشکوه قرآنی با تلاوت کلام الهی باصدای گرم قاری پاکستان جناب قاری وجاهت رضا آغاز گردید و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید خاور عباس تقوی، معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی گزارش کاملی از مراحل جشنواره قرآن و حدیث را خدمت حضار ارائه کرده و در آخر سخنان خود از شرکت کنندگان جشنواره تشکر و قدردانی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن دادسرشت تهرانی نیز در سخنانی برنامه ها و سیاست های نمایندگی برای ترویج فعالیت های قرآنی، دانش افزایی و پشتیبانی از دانش آموختگان را توضیح داده و اظهار داشت: هدف ما از دانش افزایی تقویت مدارس پاکستان و بالا بردن عملکرد فارغ التحصیلان است و در این زمینه آماده ارائه خدمات محتوایی و هدفمند هستیم. هر دوره ای که برای مدارس مفید و مورد نیاز باشد برگزار خواهیم کرد. ما متون درسی حوزه های علمیه پاکستان را چاپ و با تخفیف ویژه در اختیار مدارس پیوسته و همکار قرار می دهیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی از برنامه های قرآنی و المپیاد قرآن و حدیث استقبال کرده و تاکید کرد که باید بیشتر به قرآن و حدیث بپردازیم و در این زمینه کمبودهای زیادی وجود دارد که همت مضاعف را می طلبد.