نشست علمی فرهنگی «درس هایی از عاشورا»

نشست علمی- فرهنگی «درس هایی از عاشورا» در مدرسه علمیه رسول اعظم(صلی الله علیه و آله) ولایت کابل که از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان است با حضور اساتید و طلاب و کارشناسی خانم زینب رضایی برگزار گردید.

نشست با تلاوت قرآن کریم توسط تمنا حسینی آغاز و بعدا فرزانه سخی زاده زیارت وارث را تلاوت نمود و سپس خانم حکیمه حسینی مداح و روضه خوانی کرد.

در ادامه نشست خانم زینب رضایی پیرامون درس هایی که باید از عاشورا گرفت صحبت نمود و گفت: از رویداد تلخ عاشورا می‌توان درس‌های بسیاری یاد گرفت. برخی از این درس‌ها شامل: صبر و استقامت، امام حسین (علیه السلام) و یارانش با صبر و استقامت در مقابل سختی‌ها و مشکلات به دفاع از اصول و ارزش‌های انسانی پرداختند همچنان عدالت و مبارزه با ستم از دیگر درس هایی است که می توان از عاشورا گرفت زیرا امام حسین (علیه السلام) برای ایجاد عدالت و مبارزه با ستم و فساد در مقابل ظلم و ظلم‌شکنی قرار گرفت.

وی پایبندی به اصول اخلاقی را از دیگر درس های عاشورا دانست و ابراز داشت: امام حسین (علیه السلام) با نشان دادن اهمیت و ارزش اصول اخلاقی مانند شجاعت ایمان، ایثار و اخلاق در شرایط سخت، مثالی برای دنیا و آیندگان بود.

سخنران نشست در پایان اظهار داشت: نیایش و توکل به خدا، آموزه‌ای است که ما از عاشورا باید یاد بگیریم، دلبستگی به خدا، نیایش در مقابل هر چالشی و توکل بر او درس بزرگی است که امام حسین (علیه السلام) برای ما آموخته است و ما باید در زندگی خود آن را پیاده کنیم.