مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

ایمان به خدا اصلی ترین راه نجات از چالش های عصر فناوری است

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در نخستین همایش استانی مولفه های توانمندسازی نسل جدید آموزش و پرورش در عصر دیجیتال، جامعةالمصطفی را یک ظرفیت بی بدیل در عرصه آموزش و پرورش دانست.

آقای دکتر رحیمی با تقدیر از همکاری جامعةالمصطفی در برگزاری این همایش، طی سخنانی اظهار داشت: همه لازم است واقف باشیم که فناوری باید در اختیار بشر باشد و نه انسان تابع فناوری. ما گاهی راه خود را گم می نماییم. خداوند حتی اعتقاد به خود را مستلزم تحقیق، پژوهش و شناخت نموده است. کسی که امروز در ولایت فقیه شک دارد باید در مبانی توحیدی خود بازنگری نماید.

وی با اشاره به آیه ۳۶ سوره اسراء، ابراز داشت: اگر به مفاد این آیه توجه داشته باشیم هرگز دچار اشتباه نخواهیم شد. یکی از مشکلات ما در عصر دیجیتال این است که هرچه می بینیم را باور و در نشر آن مشارکت می نماییم. در تعاریف جدید شخصی باسواد است که در فضای مجازی بتواند راه خود را پیدا نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، اعتقاد و ایمان به خدا را اصلی ترین راه نجات از اضطراب و چالش های عصر فناوری دانست و گفت: از آفت های جدی فضای مجازی و دنیای دیجیتال مسائل غیراخلاقی، مباحث غیرمفید، تمسخر و اهانت به دیگران است. در دنیای دیجیتال ما مسئول هر پیامی هستیم که نشر می دهیم. امروز با دنیای پیچیده ای مواجه هستیم که تشخیص حق و باطل در آن مشکل است. توانمندی در تفکیک میان حق و باطل در این فضا یکی از نیازهای ضروری در عصر دیجیتال به شمار می آید.