مراسم سوگواری دهه سوم فاطمیه در نمایندگی خراسان

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مرتضی دهشت استاد درس اخلاق حوزه و دانشگاه مراسم سوگواری دهه سوم فاطمیه در جمع طلاب غیرایرانی مشهد با بیان آیه شریفه “ذلک و من یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب” با اشاره به نکاتی پیرامون نقش تعظیم شعائر در تولید معرفت و معرفت افزایی و تحکیم باورها اظهار داشت: […]

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مرتضی دهشت استاد درس اخلاق حوزه و دانشگاه مراسم سوگواری دهه سوم فاطمیه در جمع طلاب غیرایرانی مشهد با بیان آیه شریفه “ذلک و من یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب” با اشاره به نکاتی پیرامون نقش تعظیم شعائر در تولید معرفت و معرفت افزایی و تحکیم باورها اظهار داشت: تعظیم شعائر از دو کلمه تعظیم؛ استعاره از اسکلت و استخوان‌بندی و شعائر که اشاره به باطن و حقیقت و نمادهای الهی دارد تشکیل شده است و ارتباط مستقیم با تقوای الهی دارد.

وی افزود: در مهندسی فکری رهبری معظم، برای تعمیق یک فرهنگ تبیین، جهد و تلاش، تعظیم، تکریم و تحکیم فرهنگ مزبور لازم است. لذا همانگونه که در قرآن مجید در سوره کهف (لنتخذن علیهم مسجدا) مسجد نماد معرفی می شود و استفاده از نمادها و یادمان ها در این راستا بسیار مهم و کاربردی است. از این رو می بینیم در اتفاقات اخیر هتک حرمت به لباس و عمامه روحانیت، جنگ با اصل دین از طریق جنگ نمادها است.

حجت الاسلام والمسلمین دهشت ادامه داد: در طول تاریخ، همواره تمام تلاش دشمن در راستای عدم تعظیم شعائر است. علت شکل گیری فراماسون‌ها یا فراموش‌خوان‌ها نیز تضعیف شعائر و عدم تعظیم است. تخریب قبرستان مطهر بقیع هم به همین منظور است.

وی تصریح کرد: تعظیم شعائر موجب تقوا، هویت بخشی، تولید معرفت و رشد است.

حجت الاسلام والمسلمین دهشت اظهار داشت: مهمترین ثمره تعظیم شعائر، تقوای قلبی است و ثمره تقوا طبق آیه ۲۹ انفال، رهایی و نجات از فتنه‌ها است (ان تتقوالله یجعل لکم فرقانا). لذا اکثر افراد گرفتار در فتنه‌ها اهل تقوا و تعظیم شعائر نیستند و تعظیم شعائر نشان دهنده راه است.

وی با اشاره به اینکه ثمره تعظیم شعائر تقوا و ثمره تقوا بصیرت است، یادآور شد: مقدمه کشف حجاب در زمان رضا‌ خان ملعون، تعطیلی و به انزوا کشاندن مجالس امام حسین(ع) و تضعیف شعائر الهی بود و در دروه کرونا نیز دشمنان اسلام و برخی از نفوذی‌های غرب با استفاده از اهرم فشار روانی، افکار و اذهان عمومی به بهانه کرونا با تعطیل کردن مجالس ائمه و بستن درب معارف و حرم‌ها و کمرنگ‌کردن شعائر الهی مقدمات بی بند و باری‌های امروز و کشف حجاب‌ها را با تکیه بر توسعه فضای مجازی مسموم و تغییر ذایقه کودکان و نوجوانان فراهم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دهشت عنوان کرد: به فضل الهی جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به یک ابر قدرت است که موجب رعب و وحشت دشمنان شده است و نقطه اصلی برای ضربه زدن به این نظام امنیت که بخشی از آن بر جهل برخی استوار است.

وی با اشاره به مقوله رشد به عنوان یکی از ثمرات تعظیم شعائر، خاطر نشان کرد: مقوله رشد به استناد از مفاهیم اسلام و روش انبیاء از سه ضلع خودباوری و القای آن، سعی و تلاش و امیدواری و امیدبخشی تشکیل شده است.

گفتنی است مراسمات دهه سوم فاطمیه، یکشنبه و دوشنبه ۴ و ۵ دی‌ماه، همزمان با نماز ظهر در نمازخانه ساختمان مرکزی نمایندگی المصطفی در خراسان برگزار می‌گردد.