دیدار جمعی از جوانان مسلمان بوسنی با رئیس جامعةالمصطفی

جمعی از جوانان مسلمان بوسنیایی با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی با آیت الله دکتر عباسی دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس جامعةالمصطفی با خوشامدگویی به مهمانان بوسنیایی و گرامیداشت ماه محرم، به وقایع تلخ غزه اشاره کرد و اظهار داشت: ماجرای کربلا تنها یک حادثه در مقطعی خاص نیست و جبهه بندی میان مظلومان و ظالمان در سراسر تاریخ همواره قابل مشاهده است. شهید استاد مطهری در بیانات خود به ما تذکر می دهد که باید شمر و یزید زمان خود را بشناسیم.

وی ادامه داد: زمانی یزیدیان برای فریب مردم و افکار عمومی از نیرنگ هایی مانند معرفی امام حسین(علیه السلام) و یارانش به عنوان برهم زنندگان امنیت عمومی استفاده می کردند؛ امروز نیز همین فریب ها به اشکال جدیدی وجود دارد و دنیای سلطه، مجاهدانی که در پی دفاع از سرزمین های خود هستند را تروریست و برهم زننده امنیت و آرامش جهان می خوانند.

آیت الله دکتر عباسی با اشاره به برخورداری جریان سلطه از ابزارهای متنوع و فراگیر رسانه ای در دنیای امروز، تصریح کرد: آنها تلاش می کنند با سوء استفاده از این ابزارها، بر افکار عمومی جهان مسلط شوند و حقایق را به شکل معکوس جلوه دهند.

وی با اشاره به اهمیت سلطه رسانه ای برای جریان های صهیونیستی، ابراز داشت: بیش از ۹۰ درصد رسانه های جمعی جهان در اختیار این جریان های سلطه جو قرار دارد و اگر در این میان رسانه ای تلاش نماید به صورت مستقل عمل نماید، به شدت با آن مقابله می نمایند. بر اساس منطق این جریان منحط، توهین به مقدسات ادیان الهی آزادی بیان شمرده می شود اما کوچکترین تعرض به نمادهای جریان های منحرف اخلاقی با شدیدترین مجازات مواجه خواهد شد.

رئیس جامعةالمصطفی فعالیت هوشمندانه در فضای رسانه ای امروز را نیازمند هوشیاری و آگاهی دانست و گفت: امروز جوانان بسیاری از کشورهای غربی با وجود این سلطه رسانه ای سنگین، فعالانه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض خود را بیان می نمایند و این حقیقت نشان دهنده نگاه هوشیارانه نسل جدید به مسائل جهان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حق از بین رفتنی نیست و مسیر باطل هرگز به فرجام نخواهد رسید. خدای متعال در قرآن کریم می فرماید هنگامی که حق وارد میدان شود، باطل رفتنی خواهد بود. حق و حقیقت چیزی است که می ماند و آینده جهان بدان تعلق دارد.

آیت الله دکتر عباسی با تاکید بر لزوم ایستادن در جانب درست تاریخ، یادآور شد: جانب درست، جبهه حقی است که به یاری خدا به نصرت خواهد رسید و ماندگار خواهد بود. باید خدا را شکر کنید که در جهت درست تاریخ، در جبهه امام حسین(علیه‌السلام) و یاران او ایستاده اید.

وی ظلم، استعمار و سلطه جویی را از مظاهر جانب باطل تاریخ برشمرد و تصریح کرد: کسانی که در عصر استعمار کهن میلیون ها انسان را برای منافع خود قربانی می کردند، در جهان امروز نیز انواع بمب ها و تسلیحات را برای کشتار مردم در اختیار رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار می دهند و بیشرمانه به جنایات خود افتخار می نمایند. علاوه بر این فجایع انسانی، جبهه باطل روح انسان ها و معنویت بشر را نیز هدف خود قرار داده است و مهم ترین کانون اجتماعی یعنی خانواده را به ورطه نابودی کشیدند.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان اظهار داشت: شما امروز پرچمدار یک نظام جدید اخلاقی و اجتماعی به عنوان تمدن اسلامی هستید و باید پرقدرت و با اعتماد به نفس این راه را دنبال نمایید؛ انشالله با یاری خداوند، آینده جهان را رقم خواهید زد. وعده نصرت الهی از آن کسانی است که در راه خدا تلاش می نمایند و در این مسیر نباید از ابهت پوشالی دشمنان هراسی به دل راه داد.