گزارشی از مراسم عزاداری دهه محرم در بورکینافاسو

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، مراسم عزاداری در دهه اول محرم و عاشورای آن حضرت در نمایندگی جامعه المصطفی در کشور بورکینافاسو و تعدادی از مراکز و مؤسسات اسلامی در پایتخت و شهرهای مختلف برگزار گردید.

با فرا رسیدن روز عاشورا و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و اصحاب با وفای آن حضرت ؛ اجتماع بزرگی با حضور آقای فقیهی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از شیوخ و ائمه مساجد، جمعیت ها، موسسات و مدارس دینی و اسلامی، اقشار و گروههای مختلف اعم از شیعیان و محبین خاندان عصمت و طهارت در سالن اجتماعات نمایندگی المصطفی در بورکینافاسو و فضای اطراف آن برگزار گردید.

این مراسم باشکوه که با حضور بیش از هزار و دویست نفر عاشق و دلباخته ابا عبد الله الحسین(علیه السلام) از زن و مرد، پیر و جوان و خردسال همراه بود از ساعت ۳۰ / ۹ روز عاشورا بر پا گردید و طی برنامه های مختلف تا ساعت ۱۳ ادامه پیدا کرد.

برنامه های مراسم:

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد خضر آدم

دعای افتتاح مراسم توسط شیخ شمس الدین

خیر مقدم و بیان روایاتی پیرامون فضائل امام حسین (علیه السلام) و روز عاشورا توسط حجه الاسلام و المسلمین حداد ؛ معاون منطقه ای

سخنرانی استاد ابراهیم کوناته در مورد عاشورا به زبان فرانسوی

ذکر مصیبت و اشعار پیرامون حادثه کربلا و شهادت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) توسط اسماعیل باری

بیان نکاتی پیرامون روز عاشورا توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران

سخنرانی شیخ بشیر مونی پیرامون حادثه تاریخی عاشورا و مواجهه بنی امیه با بنی هاشم

قرائت فرازهایی از مقتل توسط شیخ محمود ویدراغو

اقامه نماز ظهر روز عاشورا با حضور عزاداران

همچنین به مناسبت دهه اول محرم، هر شب مراسم عزاداری و سخنرانی با حضور اقشار مختلف در نماز خانه حوزه بر پا بود و شیوخ و اساتید به وعظ و سخنرانی پرداختند.

هر شب پس از پایان سخنرانی ، مراسم نوحه خوانی و سینه زنی توسط تعدادی از طلاب و حضار شرکت کننده در مراسم بر گزار گردید و پایان بخش برنامه ها قرائت زیارت وارث توسط یکی از دانش آموختگان بود.

شایان ذکر است جناب آقای فقیهی سفیر ایران و دو نفر از همکاران ایشان در سفارت و جناب حجه الاسلام و المسلمین حداد، معاون منطقه ای بورکینافاسو در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در حوزه پیوسته خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) حضور پیدا کردند.