بیانیه مشاوران منطقه ای المصطفی در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه

نمایندگان طلاب و فضلای غیرایرانی در مشاوران منطقه‌ای جامعة‌المصطفی العالمیه در محکومیت ترور مجاهد شهید اسماعیل هنیه دبیر کل جنبش حماس بیانیه ای صادر نمود.

متن بیانیه به این شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ يُبَشِّرُهُمْ رَبُّهُمْ بِرَحْمَةٍ مِنْهُ وَرِضْوَانٍ وَجَنَّاتٍ لَهُمْ فِيهَا نَعِيمٌ مُقِيمٌ ﴿توبه ـ ۲۱ ـ ۲۰﴾

شهادت در راه خداوند کرامت بزرگی است که نصیب انسان‌های با فضیلت و مجاهدانی می‌شود آگاهانه که از سرمایه وجودیشان برای مبارزه با ظلم و ستم هزینه می‌کنند و تقدیر خداوند این چنین است که هر چه شهید در زمان حیات و جهادش از معرفت والا، استقامت و ثبات قدم بیشتری برخوردار باشد پس از شهادت نیز در الهام‌بخشی به ملتش تأثیرگزاری بیشتری خواهد داشت.

شهید والامقام و قهرمان فلسطین اسماعیل هنیه، همه عمر بابرکتش را صرف فداکاری در راه خدا کرد و خاندان مجاهدش نیز با نگاه دینی و قرآنی وقف مبارزه با غده سرطانی صهیونیزم و دفاع از آزادی ملت شریف فلسطین بودند. او داغ شهادت بیش از ۶۰ نفر از اعضای خانواده‌اش را صبورانه و شکورانه تحمل کرد و خود نیز همه جا از شهادت به افتخار یاد می‌کرد که سرانجام این فیض عظیم نصیبش شده و به خیل عظیم شهیدان مقاومت فلسطین پیوست.

خشم و کینه مستکبران خصوصاً رژیم جلاد اسرائیل از این شخصیت تأثیرگزار از سویی و از جانب دیگر محبت زائدالوصف همه مجاهدان امت اسلام در ایران، فلسطین، لبنان، یمن و جای جای بلاد اسلامی نسبت به ایشان پیام پرمضمون و حماسی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب حضرت آیةالعظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) و مسئولین نظام اسلامی، اقامه نماز توسط رهبر انقلاب با حضور جمعیت انبوه و تشییع میلیونی ایشان در تهران، برخلاف خواسته دشمن، مایه وحدت و همبستگی بیشتر طرفداران اسلام انقلابی و ظلم‌ستیز در سراسر جهان و پشتوانه معنوی عظیمی برای مقاومت فلسطین شد.

بدون شک با برنامه‌ریزی حکیمانه و باصلابت جریان مقاومت در ایران و سراسر جهان و ضربه‌های قاطع و شکننده به اسرائیل غاصب، اهداف شوم دشمنان ناکام و افق‌های فتح و پیروزی برای آنان، نویدبخش‌تر خواهد شد.

ما نمایندگان طلاب و علمای غیرایرانی در مشاوران منطقه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه که برخلاف همه قوانین بین‌المللی نسبت به میهمان عزیز ملت و دولت جمهوری اسلامی صورت پذیرفت، حمایت مجدد خود را از جهاد عظیم ملت فلسطین و مردم غزه اعلان داشته و برای امام بزرگوار، شهدای گرانقدر مقاومت و شهید عزیز اسماعیل هنیه طلب علو درجات و برای خاندان بزرگ شهیدان صبر و استقامت افزون را آرزومندیم.

وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ

نمایندگان طلاب و فضلای غیرایرانی

مشاوران منطقه‌ای

جامعة‌المصطفی العالمیه