بزرگداشت شهید القدس دکتر اسماعیل هنیه در نمایندگی خراسان

به همت معاونت فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان، مراسم بزرگداشت شهید القدس دکتر اسماعیل هنیه در این نمایندگی برگزار گردید.

دکتر ایمانی مقدم، رئیس مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) در مشهد، ضمن محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، بیان داشت: «شهادت این شهدا وظیفه ما طلاب علوم دینی را سنگین‌تر می‌کند و همه ما موظف هستیم نسبت به تبیین و تحلیل این جنایات اخیر و اهداف پشت پرده و حامیان این رژیم کودک‌کش در کشورهای مختلف به رسالت دینی و انسانی خود عمل کنیم.»

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ما مسلمانان با يهود و نصاری مشکلی نداریم چون دين اسلام اين اديان را بعنوان اهل الكتاب به رسميت پذيرفته است اما موضوع صهیونیست با يهود متفاوت است و ما اين رژيم را یک جماعت سیاسی منحرف مي دانيم. در سال ۱۸۹۸ این جمات تشکیل شد و انگلیس به آنها وعده داد که از آنها حمایت می‌کند و اين حزب كوچك پس از۵۰ سال فعاليت و درسال ۱۹۴۸ میلادی دولت صهيونيست را رسما اعلام کردند و اولین کشوري که از آنها حمایت کرد و آنها را به رسميت شناخت انگلیس بود.

وي افزود آنها پس از دو دهه فعاليت و با حمايت انگليس و آمريكا درسال ۱۹۶۷ ادعای مالکیت کل فلسطين را کردند ودر جنگ معروف به جنگ‌هاي۶ روزه ي اعراب و اسرائيل به جنگ با کشورهای عربی پرداختند و البته تمام كشورهاي عربي در مقابل آنها سكوت كردند. انقلاب اسلامی ایران اولین کاری که کرد این بود که موضوع فلسطين را مسئله اسلام اعلام کرد و فلسطين را از دست کمونیست نجات داد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: «ما مسلمانان با یهود و نصاری مشکلی نداریم، زیرا دین اسلام این ادیان را به عنوان اهل کتاب به رسمیت شناخته است. اما موضوع صهیونیسم با یهود متفاوت است و ما این رژیم را یک جماعت سیاسی منحرف می‌دانیم.»

وی افزود: از آن زمان تا امروز، رژیم صهیونیستی به اشکال مختلف فلسطینی‌ها را به عراق، اردن، تونس، لبنان و سوریه آواره و اخراج کرده و برخی را در اردوگاه‌ها مستقر کرده است. آنها با ترور، انفجار و… هم رهبران و هم عموم مردم فلسطین را قتل‌عام کرده و نسل‌کشی چندین ساله‌ای را در این منطقه به راه انداختند. قوام حکومت اسرائیل بر پایه ترور است و حتی در لبنان نیز عمده‌ترین رهبرانشان توسط همین‌ها به شهادت رسیدند. آقای شیخ احمد یاسین، بنیان‌گذار گردان‌های قسام و مقاومت، به طرز وحشیانه‌ای به شهادت رسید و او را در حالی که روی ویلچر بود، کشتند. در لبنان نیز وضعیت مشابهی وجود داشت؛ یعنی ترور و قتل‌عام رهبران لبنانی از آقای عماد مغنیه تا آقای فواد شکر که مظلومانه به شهادت رسیدند.

سخنران مراسم گفت: در سال ۱۹۷۳، دولت‌های مصر و سوریه با هم متحد شدند و به اسرائیل حمله کردند، اما شکست خوردند. سپس در سال ۱۹۷۶، دولت اردن نیز حمله کرد و شکست خورد تا اینکه در سال ۱۹۷۸، اسرائیل یکه‌تاز میدان شد و تمامی مناطق را به تصرف خود درآورد و ادعای مالکیت کل فلسطین را کرد. حتی جنوب لبنان، کرانه غربی رود اردن، باریکه غزه و صحرای حاصلخیز سینا در مصر را نیز به خود ملحق کرد و به این هم بسنده نکرد و دست آشتی با اعراب را دراز کردند و گفتند می‌خواهند با اعراب آشتی کنند.

وی گفت: «اسرائیل در سال ۱۹۸۷ در اوج قدرت بود و چند ماه بعد از این قرارداد کمپ دیوید، شاه از ایران فرار کرد و با اوج‌گیری قدرت ایران اسلامی، قدرت اسرائیل رو به افول رفت. امروز، در طول سال‌های مبارزه با فلسطین تحت رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، اینها ضعیف‌ترین دوره خود را سپری می‌کنند.»

وی افزود: «امام خمینی (قدس سره) اولین کاری که کرد، تعطیلی سفارت اسرائیل در ایران بود و سفارت کشور فلسطین را تشکیل داد. آقای حانی الحسن، اولین سفیر فلسطین در جهان بود و پس از آن، امام حرکت مبارزه با اسرائیل را در دنیا به راه انداخت.»

قرائت بیانیه طلاب افغانستانی جامعةالمصطفی خراسان در محکومیت شهادت شهید قدس اسماعیل هنیه توسط یکی از طلاب نمایندگی مشهد مقدس و قرائت بیانیه طلاب آفریقایی توسط رئیس اتحادیه طلاب آفریقا و ذکر توسل و عزاداری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.